Vandaag start Webship.be, een nieuw merk van Suri Marketing. WebShip biedt een logistieke oplossing voor zowel startende als reeds bestaande webwinkels. Op vlak van opslag, order-picking, verpakking, verzending en retourbehandeling kan WebShip de juiste ondersteuning bieden aan (online) bedrijven. De bedoeling is dat de eindconsument een zo goed mogelijke ervaring heeft met het bedrijf waar de bestelling werd geplaatst. Een ketting is net zo sterk als zijn zwakste schakel, en laat de verzending nu net een zwakke schakel zijn...

Het idee achter WebShip

"Het idee om met een dergelijk project te beginnen was er al langer dan vandaag" aldus oprichter Yuri Hellyn. "Eigen ervaring in de e-commerce sector leert ons dat veel bedrijven op zoek zijn naar een al dan niet tijdelijke oplossing zoals WebShip.".

Met WebShip kan een ondernemer zich concentreren op wat echt belangrijk is: de verkoop en verdere uitbouw van zijn (web)winkel. Het verpakken en verzenden van goederen is een tijdrovende job waardoor ondernemers ofwel extra personeel moeten aanwerven ofwel zelf moeten instaan voor de logistieke flow van een bestelling. Dat resulteert al snel in een minder goede afhandeling met vaak een ontevreden klant als gevolg.

Tegenwoordig schrijven veel bedrijven wedstrijden uit via social media. Ook voor dergelijke acties kan WebShip een belangrijke speler zijn om deze tijdelijke workload op te vangen. Zowel op korte als lange termijn zijn er oplossingen.

De voordelen van WebShip

Met WebShip sparen ondernemers niet enkel hun kostbare tijd, ook op materieel vlak is het interessant. Door schaalvoordelen kunnen klanten bij WebShip genieten van voordelige verzend- en verpakkingskosten voor verschillende maten en gewichten. Daarnaast is hun voorraad altijd veilig en kunnen ze die ten alle tijde online raadplegen. Verschillende koeriersdiensten komen dagelijks langs om de bestellingen af te halen en op tijd af te leveren. De leveranciers van onze klanten kunnen probleemloos leveren: WebShip doet controle op hoeveelheid en kwaliteit en rapporteert onmiddellijk. Via het online beheersysteem blijven de nodige stakeholders in real-time op de hoogte van de status van zowel de voorraad als een individuele bestelling.

WebShip richt zich in eerst instantie op Belgische en Nederlandse ondernemingen. Nederlandse bedrijven kunnen hun afzetmarkt vergroten door ook in België een voorraad te houden en die te verzenden tegen concurrentiële prijzen. "We zijn blij om nu al onze eerste klanten te mogen bedienen, maar ons magazijn van 1500m2 is zeker nog niet vol!" lacht Yuri Hellyn.