De beste social media awards hebben een aantal nominaties, nl. Heineken, KLM, Coolblue en Georgina Verbaan. Zij zijn de grote kanshebbers om een award in de wacht te slepen. Heineken heeft er momenteel zes, gevolgd door Coolblue met vijf en KLM heeft ondertussen vier nominaties. De uitreiking vindt plaats op 11 juni 2015 op een bijzondere locatie in Amsterdam.
Je kon vanaf gisteren beginnen stemmen. Maar ook de jury kan zijn stem brengen in het geheel. Die bestaat o.a uit Erik van Muiswinkel (cabaretier, presentator en tekstvirtuoos), Jordi van Bovenkamp (social media strateef en grappiste Twitteraar 2013), Roos van Vugt (ook een social media strateeg) en nog zoveel andere belangrijke Nederlandse figuren.
Bekende Nederlander 2015
Tevens kunnen Bekende Nederlanders ook een prijs in de wacht slepen. Voor deze categorie zijn Georgia Verbaan, Jochem Myjer, Arjen Lubach, Hans Kazan, Raemon Sluiter, Chantal Janzen en Claudia de Breij genomineerd.
Wie zijn favoriete bedrijf/persoon wil zien winnen, kan nog stemmen tot en met 3 juni 2015. Nadien worden de stemmingen gesloten en kan je dus geen stem meer uitbrengen.
De oorsprong
Het idee om een social media award te organiseren, kwam van Dierderik Broekhuizen. Het platform bestaat sinds 2013 en is heel actueel sinds social media overal terugkomt. Bij elke strategie van een bedrijf zit social media verweven. Ideeën moeten van oorsprong gedurfd, creatief en gebruiksvriendelijk zijn.
Het publiek weet als geen ander hoe bedrijven hun klanten het best benaderen via social media, aangezien zij er elke dag op vertoeven. 11 juni kan je de uitreiking meepikken of gewoon je social media checken wie er gewonnen heeft.
Dat de besten mogen winnen!