Een avontuur dat 14 jaar lang heeft mogen duren, zal eindigen op 1 augustus 2015. Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com verlaat dan het bedrijf. Hij was er verantwoordelijk voor de marketing – en propositieontwikkeling. Margaret Versteden neemt zijn plaats in.
Spannende en vooral geweldige periode
Michel Schaeffer beschrijft zijn carrière bij het bedrijf als een jongensboek. Een boek vol spanning, plezier en hoofdstukken die geweldig goed in elkaar zaten. De beslissing om het bedrijf te verlaten was eind vorig jaar al gemaakt. De reden voor zijn vertrek is zijn familie, waarmee hij meer tijd wil doorbrengen en ook om te kunnen genieten van zijn vrije tijd.
Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com is vol lof over Schaeffer. Ropers zegt dat Michel Schaeffer een cruciale rol heeft gespeeld in de snelle en succesvolle ontwikkeling van de website.
En daarna?
Als marketing directeur, heeft Michel Schaeffer niet het karakter om stil te zitten. Daarom wil hij na zijn rustperiode uitkijken naar nieuwe projecten. Start-ups met innovatieve concepten die zijn hulp kunnen gebruiken, zal hij dan ondersteunen met o.a venture capital.
Margaret Versteden als opvolgster
De 38-jarige Margaret Versteden zal vanaf 1 juni 2015 het directieteam versterken. Met ervaring in de e-commerce sector, waarbij ze ook verschillende general management rollen op haar nam, zal ze perfect weten de verwachtingen in te vullen. Aangezien Schaeffer zo een goede indruk nalaat, is het dan ook aan haar om een verdere succesvolle loopbaan te creëren voor zichzelf en voor het bedrijf.
Dat de algmeeen directeur van bol.com al overtuigd is van haar talent en kunde is een positief punt. Zo kan ze vol goede moed in haar nieuwe functie starten. Zelf zegt ze heel veel zin te hebben om aan haar nieuw avontuur te kunnen beginnen.