Als je een trouwe lezer bent, heb je het waarschijnlijk al gemerkt. Bloovi ziet er plots een tikkeltje anders uit. Het Bloovi team stak de voorbije maanden de koppen bij elkaar. Het resultaat? Bloovi zit in een nieuw jasje, maar ook inhoudelijk werd er druk geoptimaliseerd. Benieuwd wat er allemaal verandert? We hebben enkele cruciale nieuwigheden voor jou opgelijst:

1. Nieuwe topics

We gaan het op de nieuwe versie van Bloovi vooral hebben over vier topics: ondernemen, innoveren, marketing & persoonlijk groeien. Dat heeft vooral te maken met onze identiteit die we ook een update hebben gegeven. Daar lees je meer over bij het volgende puntje!

Topics Bloovi

2. Nieuwe identiteit

We hebben de voorbije maanden niet stilgezeten. Het redactieteam werd uitgebouwd met een frisse content- en social media kracht Lara Deraes en freelance-redacteurs Mischa Verheijden en Magali De Reu. Na enkele intensieve brainstormsessies beslisten we om onze doelgroep te gaan herdefiniëren. Van een focus van het platform voor de digitale pro verschuift die nu naar Generatie D. “Wat? Weer een nieuwe soort generatie?” horen we je denken. Let us explain 😉

Bloovi is in 2012 opgericht als een job website voor de digitale sector. Daarna groeide de website uit als een job- én contentplatform voor digitale pro’s. Vandaag blijven we nog steeds heel hard inzetten op die doelgroep. Daarnaast boren we ook een nieuwe groep mensen aan die digitaal goed snappen, maar daarom nog geen expert zijn.

Waarom we deze verandering doorvoeren? Wat vroeger nog een niche was, is vandaag overal. Het internet speelt een doorslaggevende rol in het leven van zo goed als iedereen. Daarenboven is digitaal zelfs een hoeksteen geworden van ons leven, economie en toekomst. Het internet zet onze creativiteit in beweging, zet gevestigde waarden onder druk en is verantwoordelijk voor tal van vernieuwingen in ons leven.

Het nieuwe Bloovi staat dan ook in het teken van transitie. Wij willen jou helpen om die transitie te zien, begrijpen én mee te maken.

Wie is die Generatie D dan vraag je? Naast digitale pro’s willen we vanaf nu iedereen bereiken die deel uitmaakt van Generatie D - de digitale generatie voor wie het internet en technologie een alsmaar crucialere rol speelt. Bloovi wil voor die mensen een rol spelen via inspirerende start-up ondernemersverhalen, diepgaande marketing kennis, en straffe innovatie verhalen uit binnen- en buitenland. Daarnaast willen we ook artikels schrijven over persoonlijke groei en welke rol het internet daarin kan spelen. Meer weten wat er precies achter Bloovi’s gedaanteverwisseling zit? Dan moet je zeker dit artikel lezen. 

3. Vernieuwd job board

Onze designer en developer staken de voorbije maanden de koppen bij elkaar. Het gevolg: tal van grote én kleine vernieuwingen. Teveel om op te noemen eigenlijk. Een grote verandering is onze jobpagina die we nu een stuk overzichtelijker hebben gemaakt:

Job board

Een lijstje van de dingen die we verbeterden:

  • Zoeken naar de juiste job wordt een pak makkelijker
  • De detailpagina’s van een job zien er een stuk overzichtelijker uit, is duidelijker en meer ‘shareable’
  • Vacatures plaatsen is ook een pak handiger geworden, inloggen is niet langer nodig
  • Er werd een optie toegevoegd om vacatures te boosten via sociale media en bannering
  • Vanaf nu kunnen bedrijven ook vacatures plaatsen om freelancers te vinden. Freelancers, hou dus zeker ons job board in de gaten! 😉

4. Nieuwe agendapagina

Ook onze agendapagina kreeg een gedaanteverwisseling. Al een tijdje kon je via Bloovi relevante events en opleidingen in België ontdekken over Bitcoin, digitale trends, marketing seminaries en tal van andere events in de digitale sector. Dat zal in de toekomst nog altijd zo zijn. Alleen ziet onze agenda er een pak overzichtelijker én toegankelijker uit. Bovendien kunnen event-adverteerders ook makkelijker hun weg vinden naar tal van opties om hun event in de kijker te zetten via branded content, banners of social media campagnes. Dat brengt ons bij het laatste punt.

Agenda Bloobi

5. Branded content krijgt een duidelijker label

Een tijdje geleden lanceerden we branded content op Bloovi. Toch kregen we hier nog veel vragen rond. Ondanks het ‘Branded Content’ label was het voor sommige mensen nog onduidelijke welke artikels in samenwerking werden geschreven met een bedrijf en welke puur redactioneel waren. Daarom hebben we het nu nog duidelijker gemaakt. Zo zal elke lezer duidelijk zien welke content branded is en welke niet. Tegelijk werden de standaarden voor branded content verhoogd.

Het is onze filosofie dat er inhoudelijk geen verschil mag zijn tussen branded en redactionele content.

Het is niet omdat een bedrijf een artikel op Bloovi wil, dat zomaar alles kan verschijnen. We gaan altijd op zoek naar waardevol cijfermateriaal, interessante inzichten of verrassend en relevant nieuws. Als er geen match is, dan zeggen we ook vaak nee tegen klanten. Niet gemakkelijk, maar we doen dit omdat we jou, de lezer, altijd voorop willen plaatsen.

Naast deze vijf vernieuwingen zijn er nog tal van zaken die onder handen werden genomen. Zo zullen we ook slimmere e-mails gaan sturen door slimmer met onze data om te gaan, kiezen we voor meer data driven beslissingen en focussen we op wat de lezer écht wil. Daarnaast zullen we in 2017 ook experimenteren met een podcast, (animated) video en zullen we elke maand aanpassingen doorvoeren aan onze website om die verder te optimaliseren naar jouw wensen. Hopelijk kunnen jullie onze vernieuwingen appreciëren! Bij vragen of opmerkingen stuur gerust een mail naar redactie@bloovi.be

Veel leesplezier op het vernieuwde Bloovi!
Het Bloovi Redactie Team