Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) heeft een krachtige nieuwe predictive publishing-mogelijkheid voor Adobe Social geïntroduceerd. Hiermee kan de sociale interactie van content worden voorspeld en krijgt de gebruiker suggesties voor de ideale timing om het succes van deze content te verbeteren.
Adobe Social
Deze eerste versie biedt Facebook-integratie; additionele sociale media-platforms worden later dit jaar toegevoegd. Adobe Social, een belangrijk onderdeel van Adobe Marketing Cloud, biedt marketeers de mogelijkheid om sociale marketing te schalen binnen hun organisatie, te luisteren naar en te reageren op klantconversaties en de relatie te leggen tussen sociale interacties en zakelijke resultaten.
Welke content gaat het beste werken? - Predictive Publishing
Vaak worden sociale media posts opgesteld zonder een meetbaar verband te leggen met hoe deze content zal worden ontvangen. Veel marketeers bieden groot nieuws aan via sociale media-kanalen en komen er vervolgens achter dat er totaal geen reacties op volgen. Sociale marketeers vragen zich regelmatig af of zij op het verkeerde tijdstip hebben gepost, of dat zij de verkeerde woorden hebben gebruikt in hun content.
De nieuwe predictive publishing feature in Adobe Social helpt sociale media teams om content te bieden die aansluiting vindt bij hun publiek. De tool maakt voorspellingen over de engagement en doet suggesties voor de beste timing door gebruik te maken van geavanceerde sentimentanalyses en predictive tekst mining-algoritmes.
Predictive Analytics
Deze zijn gebaseerd op historische data op het gebied van betrokkenheid, tijd en sentiment. Omdat de oplossing gaandeweg bijleert, worden de aanbevelingen steeds nauwkeuriger en intelligenter. “Sociale marketeers moesten eerder volledig op hun instinct vertrouwen bij het creëren van sociale media content die aansloeg en die met name de toekomstige betrokkenheid van de doelgroep op sociale media platforms zou vergroten”, zegt Bill Ingram, vice president van Adobe Social en Adobe Analytics bij Adobe. “We kunnen sociale media nu intelligenter benaderen door de kracht van predictive analytics in te zetten.”
Adobe Social levert business results
Toonaangevende marketeers zien ‘verhoogde betrokkenheid’ en ‘bewezen sociale ROI’ als de twee belangrijkste doelen van hun sociale media strategie. Adobe Social geeft vooraf inzicht in het verwachte succes van sociale media content en biedt aanbevelingen om de resultaten te verbeteren. Hierdoor hebben marketeers de beschikking over een tool die hen helpt de betrokkenheid bij de content en het aantal interacties en discussies te verhogen. Hierdoor maximaliseren zij de waarde van hun investeringen in sociale media.
“Als een wereldwijde organisatie met een sociale media aanwezigheid in meer dan 20 Europese markten, is het een uitdaging om onze fans en volgers die verschillende talen spreken effectief van dienst te zijn via deze kanalen”, zegt Simon Nicholson, Social Media Manager, Honda Motor Europe Ltd. “Het toevoegen van een sociale predictive publishing-mogelijkheid aan onze Adobe Social workflow maakt het werk een stuk eenvoudiger en bespaart ons veel tijd. Daarnaast ondersteunt de mogelijkheid bij het halen van onze sociale media engagement-doelen en halen we het maximale uit onze sociale media-activiteiten.”
Beschikbaarheid
De nieuwe predictive publishing-mogelijkheid in Adobe Social is nog in de Bèta fase en wordt deze zomer verwacht. De huidige versie biedt Facebook-ondersteuning. Ondersteuning voor andere sociale media platforms wordt later dit jaar toegevoegd.