Vorige maand hield TradeTracker België een enquête bij al hun affiliates. De reden hiervoor? Te weten komen wat er leeft bij affiliates en hoe zij affiliate marketing beleven. Wat blijkt? Affiliate marketing is aan een grote opmars bezig in België.
Affiliate Marketing groeit sterk
Meer dan 40% van de affiliates, ook wel publishers genoemd, die aangesloten zijn bij het TradeTracker België netwerk beoefenen deze activiteiten in hoofdberoep. Dat wil echter niet zeggen dat affiliate marketing enkel en alleen is weggelegd voor professionals, maar liefst 21% van alle publishers beheren hun websites in bijberoep.
Publishers zien hun omzet jaarlijks stijgen met gemiddeld 30%. Het feit dat het overgrote deel van de publishers (51%) over meer dan 5 websites beschikt, helpt uiteraard een handje mee!
Netwerk
Maar welke factoren spelen er een rol voor de affiliates bij de keuze van hun netwerk? De service, het aanbod van de campagnes, de software en een correcte manier van uitbetaling zijn elementen die voor publishers doorslaggevend zijn.
Of een publisher zich al dan niet aanmeldt voor een campagne hangt af van de commissie, de relevantie met de eigen website, merkbekendheid en de aangeboden incentive of bonus.
“De resultaten van onze enquête bevestigen ons vermoeden dat affiliate marketing in België sterk aan het groeien is,” reageert Dominique Tanaka, Managing Director van TradeTracker België. “Het is voor ons netwerk heel belangrijk om te weten wat er speelt in de markt en hoe we hierop kunnen inpikken. Zo kunnen we onze affiliates, alsook onze adverteerders, een proactieve aanpak en hoog serviceniveau garanderen.”