Blogdienst Storify is verkocht aan het Amerikaanse Livefyre. Het prijskaartje van de verkoop is niet bekend.
Storify
Storify is een wereldwijd gebruikt blogplatform waarmee je berichten foto’s en filmpjes kan embedden in een soort van tijdslijn. Hierdoor krijgt het bericht een sterk verhalend karakter. Daarom wordt de dienst ook al gebruikt door tal van internationale & nationale nieuwsredacties. Zo maakt Al Jazeera, The New York Times & ook De Standaard regelmatig gebruikt van Storify.
Storify-founder Xavier Damman haalde met Storify al zo’n 2 miljoen dollar op bij Amerikaanse venture capital firma’s en introduceerde onlangs een betalend model met premium diensten voor Storify gebruikers.
“Door krachten te bundelen zal Storify deel uit maken van een groter geheel met meer middelen. Bovendien zullen we ook technisch beter ondersteund worden en zullen we ook bijgestaan worden door een sterk sales-team. Hierdoor zullen we sneller meer features kunnen toevoegen aan onze dienst,” klinkt het op de Storify-website.
Storify blijft bestaan
Damman wordt aandeelhouder van LiveFyre, maar zal aan het hoofd blijven staan van Storify. Bovendien zal Storify ook een aparte merknaam blijven die autonoom zal kunnen blijven verderwerken.
LiveFyre telt momenteel zo’n 10 miljoen klanten die via de dienst zo’n miljard pagina’s per maand publiceren. Het bedrijf kon begin dit jaar rekenen op een duw in de rug van 15 miljoen dollar via een kapitaalinjectie van verschillende venture capital firma’s. Storify gaat haar intrek nemen in het gebouw van LiveFyre.
Wie meer wil weten over Storify of Xavier Damman kan onderstaand filmpje bekijken: