Het stereotype kantoor zoals je misschien kent uit typische TV-series, zijn volledig uit de mode. De meeste kantoren zijn saai en inspiratieloos. Het werken in een omgeving die creativiteit en luxe omarmt, is daarom niet voor iedereen weggelegd. Toch zijn er in er een aantal kantoren in Nederland die laten zien hoe het ook kan. Met name startups maken gebruik van een hippe en vernieuwende uitstraling binnen een kantoor, zodat de creativiteit van de werknemers geen grenzen kent. Wij zetten dé 4 coolste kantoren op een rijtje:

Coolblue 

Dat de creativiteit stijgt door een innovatieve omgeving, bewijst het bedrijf Coolblue. Coolbue kent 18 themakamers waarin vergaderd kan worden. De kamers zijn speels ingericht, van Super Mario Bros-interieur tot een typische studentenkamer. Door de verschillende kamers met soms hilarische thema's, kunnen hard werken en gezelligheid perfect gecombineerd worden. Het bedrijf maakt zich hierdoor enorm populair bij de jongere werknemers van deze tijd.

TravelBird

Op de prachtige Keizersgracht in hartje Amsterdam, is het jonge bedrijf TravelBird gevestigd. Opgericht in 2010, maar het pand is nu al in gebruik door maar liefst 700 werknemers. Het welzijn en de extra ‘benefits’ voor werknemers staan hier zeer hoog in het vaandel en je merkt dat hier zeer veel aandacht naar uit gaat. De meest luxe lunch, mooie vergaderzalen en zelf een TravelBird-sloep, die voor de deur in de gracht ligt, maken het erg aantrekkelijk om hier te werken.

Google

Het ook in Amsterdam gevestigde Google kantoor van Nederland heeft recent een complete verandering doorgemaakt. De Nederlandse cultuur is verwerkt in de uitstraling van het kantoor. Dit is dan ook terug te zien in de stroopwafel plafondplaten, de speculaasplanken en de receptiebalie in de vorm van een bakfiets. Er is zelfs een Febo aanwezig, helaas komen hier geen kroketten en frietjes uit de muur, maar opladers en snoertjes. Het is een interessante werkplek, waarbij flexibiliteit en ontspanning hoog in het vaandel staan.

Ricoh

Ook de duurzaamheid binnen een kantoor wordt steeds belangrijker. Op het gebied van energieverbruik en materiaalkeuze, maar ook hoe medewerkers het pand het beste kunnen bedrijven. Kantoren vlakbij een centraal station, stimuleren hun medewerkers met het openbaar vervoer te gaan. Het bedrijf Ricoh heeft een nieuw hoofdkantoor in 's-Hertogenbosch geopend, vlakbij het station, met een 3D-video mapping projectie van 36x24 meter op het pand.Hier werden de medewerkers tijdens de opening op geprojecteerd, zodat ze een persoonlijke boodschap met het publiek konden delen.

Hiermee stelde het bedrijf zich voor aan alle bezoekers en inwoners van 's-Hertogenbosch. Het pand is een soort 'living showroom', waarbij de dienstverlening voor medewerkers, maar ook voor bezoekers toegankelijk en zichtbaar wordt gemaakt.