Het Gentse reclamebureau Freddie gaat fuseren met de creatievelingen van het design-bureau HEISME. „Op die manier koppelen we onze expertise in strategische, commerciële campagnes aan fijn grafisch werk en development. We worden hierdoor een volwaardig communicatie bureau,” zegt Elke De Vilder van Freddie.
Opmerkelijke stunt
Om hun fusie te vieren pakken beide start-ups uit met een opmerkelijke stunt. Aangezien er een nieuwe naam, site en een communicatieplan moet worden uitgedacht hebben beide start-ups besloten om zich 4 dagen op te sluiten en enkele knopen door te hakken.
Maar dat is niet alles. De start-ups rekenen ook op de input van het publiek. Zo zullen 10 camera’s het volledige creatieve proces live op het internet streamen. Er komt ook een dagboekkamer waar ze in gesprek gaan met de kijkers. 4 dagen en 3 nachten lang.
Hulp nodig
„Kijkers zullen kunnen meebeslissen hoe we uiteindelijk gaan heten of hoe ons logo eruit zal gaan zien,” zegt Elke De Vilder. „We zoeken ook nog mensen die ons willen voorzien van eten, drinken en animatie”.
De actie is te volgen van 14 tot 17 augustus via Twitter (#defusie) en www.defusie.be