Microsoft heeft enkele grondige vernieuwingen doorgevoerd in haar zoekmachine Bing. Zo onthulde Microsoft een nieuw logo, design en twee nieuwe features: Glance & Page Zero.
Glance
Glance is een combinatie van twee reeds bestaande eigenschappen van Bing. Via Glance zal Bing meer contextuele en gepersonaliseerde zoekresultaten gaan vinden.
Een voorbeeld: als je een bepaalde plaats zal opzoeken in Bing zal je niet alleen informatie kunnen terugvinden over de plek, maar zal je ook gerelateerde zoekresultaten voorgeschoteld krijgen. Bovendien beschikt Bing nu ook over Facebook integratie die gebruikers toelaat om na te gaan welke van je vrienden ook naar die bepaalde plaats zijn geweest en wat hun bevinden waren. Ook foto’s die op deze locatie genomen werden worden getoond.
Page Zero
Met Page Zero wil Microsoft inzetten op ‘instant search’. Zo zal deze nieuwe feature al informatie geven aan de gebruiker terwijl die nog zijn zoekresultaat aan het intypen is. Hierdoor zal de gebruiker sneller de juiste informatie kunnen vinden zonder op de search knop te hoeven drukken na het invullen van een zoekterm.
Aan de rechterkant zullen gebruikers ook categorieën gaan zien, zodat ze kunnen definiëren naar wat ze precies zoeken.
Een voorbeeld: als je zoekt op Katy Perry, zal je suggesties krijgen terwijl je typt en zal er rechts van de zoekresultaten enkele categorieën opduiken. Zo kan je kiezen of je nieuwsartikels zoekt, foto’s of video’s of dat je specifiek op zoek bent naar de laatste roddels rond deze bekendheid.
Bovendien zal deze feature ook komen naar de de mobiele versie van Bing. Zo krijgen mobiele gebruikers betere informatie met betere visuele aspecten waardoor mobiele gebruikers sneller toegang krijgen tot informatie.
Logo
Bing kreeg ook een nieuwe logo met meer herkenbaarheid. Zo koos Microsoft voor het onderstaande nieuwe logo en nieuw kleurenpallet. ‘Bing is niet langer een simpele zoekmachine, we willen het uitbouwen tot een sterk merk,’ zegt Microsoft.
Wat denk jij van de vernieuwingen?