Net zoals het high-end modehuis Gucci en luchtvaartmaatschappij Emirates eerder deze maand al lieten weten betalingen in crypto te accepteren, kondigt nu ook TAG Heuer aan dat het cryptocurrency-betalingen zal aanvaarden.
Het Swiss Made luxemerk TAG Heuer zal samenwerken met Bitpay om cryptobetalingen te accepteren. De grootste cryptocurrencies zoals Bitcoin, Bitcoin Cash, Dogecoin, Ethereum, Litecoin, Shiba Inu en vijf USD stablecoins zijn daarmee vertegenwoordigd.
TAG Heuer wil ook een intrede in Web3 maken. Ze zijn bezig met de ontwikkeling van een bredere en langetermijnstrategie voor Web3. Via blockchain-technologie, NFTs, virtuele e-commerce en retail-ruimtes willen ze hun innovatief merk nieuw leven in blazen.
De intrede in Web3 moet volledig voldoen aan de hoogwaardige normen van het luxemerk. Met zijn flexibele interne teams en de steun van Bitpay heeft het merk de capaciteit om deze nieuwe financiële wereld op de best mogelijke manier te betreden. De nieuwe crypto betalingsfunctie is slechts het begin van verschillende uitdagende projecten voor Web3.
Frédéric Arnault, CEO van TAG Heuer, gaf commentaar op de ontwikkeling en zei: "We hebben de ontwikkelingen op het gebied van cryptocurrency op de voet gevolgd sinds Bitcoin voor het eerst in de handel kwam. Als avant-garde horlogemaker met een innovatieve geest wisten we dat TAG Heuer in de nabije toekomst ondanks de schommelingen zou adapteren wat een wereldwijd geïntegreerde technologie belooft te worden - een technologie die onze markt diepgaand zal transformeren."
Er is geen minimale besteding vereist voor de crypto betaalmethode. Klanten kunnen betalen met cryptocurrency voor maximaal $10.000 per transactie. Volgens het bedrijf kunnen klanten hun favoriete cryptocurrency portefeuille en cryptomunt selecteren voordat ze verder gaan met hun betaling. "Elke transactie krijgt 15 minuten voordat de wisselkoers weer verandert," voegt het bedrijf hieraan toe.
De sterke stijging van crypto transacties door luxe besteders in 2021 heeft zich doorgezet naar 2022. Dit verklaart de steeds toenemende invloed die de cryptowereld heeft op de luxe-industrie en haar gebruikers.
Met de sterk groeiende interesse in cryptocurrency, willen veel (luxe)merken deel uitmaken van de aanhoudende trend om relevant te blijven met hun bedrijf. Crypto betalingen worden gezien als een kans om nieuwe klantenbinding op te bouwen en te voldoen aan verschillende klantbehoeften.