Bloovi is op 28 december 2010 officieel als jobsite gestart en is ondertussen uitgegroeid tot een contentsite die de markt informeert over alles wat leeft in de Belgische internetsector. We willen dit eerste jaar graag afsluiten door jullie nog eens het beste van '11 mee te geven.
Marnik: "We zijn momenteel bezig het businessplan voor Bloovi 2012 aan het uitwerken. Er staan heel wat veranderingen op til. Ik kan er nog niet alles over vertellen maar dat wordt duidelijk in loop van Q1 2012. Een uitbreiding bovenop de content is alvast ons eerste event, nml. Google Analytics Business conference."
Alexander: "Ik heb me vooral beziggehouden met het uitbouwen van de communicatie met de markt zoals Twitter & Facebook en uiteraard ook met het schrijven van de artikels zelf. hieronder een overzicht van de beste artikels van 2011."
Carrière & HR
7 onderdelen die je CV moet bevatten om een werkgever in de internetsector te overtuigen
We willen sollicitanten bij Bloovi niet enkel jobs aanbieden, maar we willen ook helpen om die te krijgen!
4 tips om van jouw proefperiode je beste referentie te maken
Je bent aangenomen, proficiat! Nu nog de proefperiode… Meestal duurt deze proefperiode zes maanden en is dit jouw kans om te bewijzen dat ze de juiste keuze hebben gemaakt om jou aan te nemen.
Hoe kan loopbaanbegeleiding jouw carrière helpen? We vroegen het aan de Loopbaancoach.
Het woord ‘loopbaanbegeleiding' vraagt in principe niet veel verdere uitleg. Het gaat om een proces waarbij een coach iemand gaat begeleiding in het beoordelen van de huidige situatie en het plannen en uittekenen van een verdere loopbaan. Maar wat houdt dat precies in? En is het enkel voor schoolverlaters die niet weten hoe en waar een job te zoeken of kan het ook in andere situaties? We vroegen het aan Gwen Fontenoy, oprichtster van de Loopbaancoach.
Hoe creëer je een super-vacature ?
In de internetsector is het dikwijls niet gemakkelijke om de juiste mensen aan te trekken. Daarom geven we je hier een aantal concrete tips om een sterke vacature op te stellen.
VACATURES OPSTELLEN: Loon vermelden op een vacature of niet?
In september stelden we de vraag of je een loon moet vermelden op de vacature of niet. In dit artikel vind je de meest voorkomende antwoorden en onze eigen mening hierover.
Hoe haal je creatives in huis? En hoe meet je creativiteit tijdens het sollicitatiegesprek?
Laten we beginnen met "creativiteit" een simpele definitie te geven: nieuwe oplossingen vinden voor oude problemen. Iemand die een nieuw product bedenkt is creatief, maar ook iemand die een nieuwe niche ontdekt voor je sales afdeling en een medewerker die een nieuwe benadering van je doelpubliek uitwerkt...
Management & Ondernemen
Stop met het *gratis* weggeven van waardevol (denk)werk!
Veel agencies en webbedrijven verliezen geld door veel van hun waardevolle kennis gratis weg te geven. Men beseft niet welke (financiële) gevolgen dit kan hebben voor het bedrijf en de relatie met de klant.
Hoe medewerkers op een ongewone manier motiveren, 7 tips
We kennen allemaal de klassieke tips en trics om medewerkers te motiveren: bonussen, incentives, een company party, opleidingen, ... Maar als we even out-of-the-box denken, vinden we een pak strategieën die dezelfde of zelfs betere resultaten leveren. Inc.com deed een rondvraag bij CEO's en leiders van 'successful players' en deelt 7 goede tips.
Achter de schermen bij Bloovi : Alexander getuigt
Hoe is Bloovi begonnen? Welke strategieën hebben we gebruikt? (al dan niet succesvol) En wat hebben we ondervonden? Alexander getuigt.
New World of Work & Coworking
"The New World of Work"... wat is dat nu weer?
The New World of Work of "het nieuwe werken" is een vernieuwde manier van samenwerken. Alles is gebaseerd op de uitgebreide mogelijkheden die de laatste technologie met zich meebrengt. Onder andere werkuren en de werkomgeving wordt geflexibiliseerd waardoor medewerkers hun werk kunnen doen op momenten waarop ze het meest productief zijn en in omgevingen waarin ze het efficiëntst werken.
Waarom coworking aan populariteit wint
Een Coworking space is een flexibele werkomgeving voor mensen van hetzelfde of verschillende bedrijven. Wij stapten met Bloovi naar Orbit One Internet Solutions in Gent met zijn OneOffice voor meer uitleg.
Interviews & Belgen in het buitenland
Interview met Clo Willaerts over employer branding via social media
Clo Willaerts is een expert binnen social media & aanverwanten en dat heeft ze bewezen met haar boek "The Conversity Model". Ben je nog niet overtuigd dat social media je kan helpen bij employer branding? Of ben je zelfs nog niet overtuigd van het concept employer branding? Lees dan zeker dit interview met Clo Willaerts
Interview met Karl Gilis van AG Consult over Web Usability
Een tijdje geleden vroegen we onze Twitter-followers welk bedrijf bij hen spontaan van de tong rolt bij het horen van de term "usability". AGConsult kreeg met voorsprong de meeste stemmen, dus we vonden het dan ook de moeite waard om een paar vragen te stellen over wat usability is en waarom zij er zo door gepassioneerd zijn.
Davy Kestens, 23 jaar, met Twitspark op weg naar een internationaal success story
Davy Kestens is 23, student en goed op weg om internationaal door te breken met TwitSpark. TwitSpark is een eigen ontwikkeld platform om de Twitter communicatie over je bedrijf beter te beheren, simpel uitgelegd... Er zijn in binnen- én buitenland al enkele grote spelers die aangegeven hebben dat ze interesse hebben. Naast twitspark heeft hij bovendien nog enkele projecten. Iemand om in de gaten te houden, dus.
BELGEN IN HET BUITENLAND: Guy Gelaude werkt bij Google Dublin
In "Belgen in het Buitenland" gaan we regelmatig iemand interviewen die een unieke job heeft in het buitenland. We starten met Guy Gelaude, werkzaam bij Google in Dublin...
BELGEN IN HET BUITENLAND: Benjamin Verhulsel werkt bij Frisk
Na Guy Gelaude bij Google in Dublin, laten we nu Benjamin aan bod komen. Benjamin Verhulsel werkt bij de corporate marketing afdeling van de Perfetti-Van Melle Groep - producent van onder andere Mentos, Fruittella, Frisk, ... - bij de producten Smint & Frisk. In 2012 zijn ze onder andere van plan om meer met social media te gaan werken.
Success Stories
Zou jij 100 miljoen dollar van Google weigeren? Dave Morin, ex-medewerker Facebook, deed het alvast…
Stel, je start een bedrijf en na een korte tijd biedt een gigant als Google 100 miljoen dollar en 25 miljoen over de volgende vier jaar… Zou jij het aannemen?
Brian Halligan, CEO bij Hubspot, over innovatie, motivatie en Gen Y
In België hangen we nog sterk vast aan de conventionele business modellen en structuren. Er zijn toch al een aantal bedrijven die experimenteren met vernieuwende modellen en strategieën zoals the New World of Work. Dankzij een samenloop van omstandigheden hebben ze bij Hubspot een officieel proces geïnstalleerd om innoverende ideeën te implementeren in hun business model en om tegelijk alle medewerkers aan te sporen creatief na te denken en zo hun carrière een boost te geven. Brian Halligan, CEO bij Hubspot, geeft meer uitleg...
SUCCESS STORY: Dropbox, de startup die Neen zei tegen Apple
Ken je Drew Houston? Hij is de founder en CEO van Dropbox en een rising star in de tech-wereld. Drew werd in 2009 plots berucht bij Apple omdat hij erin geslaagd was om het file-systeem van Apple te "reverse-engineeren" en ervoor te zorgen dat ...
Klout
Je score op Klout opkrikken? 't Zit hem in de details.
Wat is het nut van Klout & hoe pak je het aan?
Is jouw Klout score recent gezakt of gestegen? Lees hier de reden...
Een tijdje geleden was er heel wat te doen rond de veranderingen bij Klout. Het wordt stilaan tijd voor een derde artikel met een nieuwe update, maar dat is voor 2012. Lees hier dus meer in detail hoe je een goede Klout-score kan behalen.
Dit & Dat
Hoe maak je een TOP presentatie? Tips & Trics
Als internet professional moet je wel eens een presentatie of een opleiding geven en de ene doet dit al liever dan de andere... Sowieso is je ondersteunend visueel materiaal al een heel belangrijk onderdeel. Trekt dit niet de aandacht, dan ga jij ook bitterweinig aandacht krijgen van je publiek.
10 te volgen Belgische blogs rond internet, marketing
Ben je nieuw in de sector of wil je gewoon weten waar je de mosterd kan halen? We willen je hierbij helpen door je 10 blogs in willekeurige volgorde voor te stellen rond internet, marketing en social media. De voorwaarde was wel dat ze door één persoon geschreven zijn en losstaan van bedrijven, persoonlijke blogs dus.
10 te lezen boeken voor ondernemers en internet professionals
Heb je nog een paar cadeautjes nodig? Of heb je de komende dagen nog wat vrije tijd en ben je op zoek naar relevante lectuur? Wij hebben hier 10 boeken verzameld die je als professional in de internet sector zeker moet gelezen hebben. Naast een aantal héél recente, hebben we er ook een paar in opgenomen die ondertussen misschien al een tijdje meegaan, maar zeker het extra vermelden waard zijn.
Ziezo... 2011, een belangrijk jaar voor Bloovi, zit er bijna op. We sluiten af met dit overzicht van de sterkste content van 2011 en hopen jullie nog méér te kunnen bieden in 2012. We wensen jullie alvast een knallend & knetterend eindejaar toe !!
-- --
Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.
Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi