Is outbound marketing dood? Of heeft het enkel zijn buddy - inbound marketing - nodig? Uit cijfers blijkt namelijk dat bijna de helft van de reclame per post dient om de patatten op te schillen en dat een whopping 86% van de TV-kijkers de commercials skipt dankzij de horror voor reclamemakers: de digitale bakskes.
Ook de kostprijs is een belangrijke factor. En 't is een vicieuze cirkel: er wordt minder aandacht aan besteed > er verdwijnen adverteerders die overstappen naar inbound marketing (vraag daalt) > traditionele media verhogen hun prijzen om zelf te kunnen overleven > nog meer bedrijven verminderen hun inspanningen en besparen op het ontwerp van de campagnes > nog minder consumers besteden er aandacht aan...
Outbound marketing is so 2010
Wil dit zeggen dat outbound marketing een stille dood aan het sterven is? Of moeten bedrijven zorgen voor een ideale mix? Bijvoorbeeld een campagne die zich vertaalt naar buzz en conversation online.
De infographic van Voltier Digital geeft je wat meer duiding:
-- --
Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.
Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi