De campagne ‘A phygital tour in the MAS' van Prophets voor het Museum Aan de Stroomin Antwerpen viel tweemaal in de prijzen op de IAB MIXX awards. Een ‘bronze award' in de categorie Best Brand / Product Launch. Maar bovenal ontving de campagne de uitzonderlijke ‘Special Experimental & Innovative Award' voor haar innovatieve karakter. De jury loofde Prophets voor haar technologisch innovatieve en gedurfde communicatie aanpak. De phygital (physical and digital) gidsen zijn een wereldprimeur en werden ook wereldwijd heel positief onthaald.
"This is the closest digital can get to reality" – Wired Magazine
De campagne is geslaagd in haar opzet om het MAS internationaal op de kaart te zetten. Vanuit het buitenland konden bezoekers, aan de hand van de cursors op hun keyboard, echte gidsen aansturen op verschillende verdiepingen in het museum. Elke gids streamde deze live video naar het web. Kortom: de online bezoeker bestuurde een menselijke gids tijdens een persoonlijk, digitaal museumbezoek. Dit bezoek kon ook worden gevolgd door andere bezoekers van de website. Zo kreeg een breed internationaal publiek een voorproefje van een bezoek aan het MAS.
Dit was wereldwijd de eerste keer dat je vanop afstand een museum kon bezoeken aan de hand van menselijke gidsen. Prophets bouwde zelf streaming camera's op basis van IP cams en ontwikkelde een mobiele android applicatie voor de interactie tussen de gidsen en de bezoekers.De campagne werd besproken in kranten, online magazines als Wired, en door bloggers als Nalden.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar ?redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?