Adobe Systems Incorporated heeft een groot aantal vernieuwingen in Adobe® AdLens™ aangekondigd. AdLens is het eerste platform voor het beheer en de optimalisatie van search, display en social advertising binnen een geïntegreerde campagne. AdLens is Adobe's cloud-gebaseerde optimalisatietechnologie voor advertising en biedt vanaf nu naadloze data-integratie met Adobe SiteCatalyst®. Dankzij de koppeling met de marktleidende analytics-oplossing kunnen adverteerders eenvoudig conversie-statistieken inzetten om strategischere mediabeslissingen te nemen en een optimale Return On Investement (ROI) te realiseren. Verder biedt AdLens nieuwe integratie met Adobe AudienceManager voor gerichte doelgroepsegmentatie. Hiermee kunnen adverteerders zich ervan verzekeren dat hun campagnes de juiste mensen bereiken.
Advertenties optimaliseren
Door SiteCatalyst in AdLens op te nemen kunnen advertenties worden geoptimaliseerd en algemene analyses en realtime rapportage worden uitgevoerd op basis van de onderliggende datasets. SiteCatalyst-klanten kunnen nu met een eenvoudige tool media-optimalisatie realiseren en een compleet inzicht krijgen in de resultaten van hun digitale advertenties. Deze native integratie stelt SiteCatalyst-klanten in staat om AdLens snel in te zetten zonder handmatige integratie of hinderlijke data-feeds.
Adobe is al eerder erkend als Strategic Preferred Marketing Developer (PMD). Door de integratie van AdLens met Adobe's bestaande Facebook Ads API heeft Adobe nu ook officieel toegang tot de Facebook Exchange. Hiermee kunnnen marketeers advertenties op Facebook kopen via realtime bieden. De Facebook Exchange-integratie is een waardevolle uitbreiding van AdLens' infrastructuur voor realtime bieden. Via de Facebook Exchange kunnen marketeers meer dan 1 miljard mensen wereldwijd op Facebook bereiken.
Uitbreidingen via intergratie met andere technologiën
Adobe breidt ook de mogelijkheden voor de targeting en optimalisatie van display-advertenties uit via integratie met andere cloud-gebaseerde, digitale marketing-technologieën. AdLens bevat nu AudienceManager als centraal datamanagement-platform en Adobe Dynamic Ad Targeting voor het leveren van relevante boodschappen aan de diverse doelgroepen. Met AudienceManager is het mogelijk om waardevolle doelgroepsegmenten te identificeren en te kwantificeren. Deze kunnen vervolgens door adverteerders worden benut voor het aanbieden van content via een geïntegreerd en veilig beheersysteem dat verschillende platformen voor advertentiedistributie ondersteunt. Adobe Dynamic Ad Targeting biedt adverteerders de mogelijkheid om realtime doelgroepgerichte advertenties aan te bieden, gebaseerd op het gedrag van verschillende in AudienceManager gecreëerde segmenten. Hiermee kunnen zij de waarde van advertenties en de conversie verhogen. Met AdLens is het mogelijk om toegang te krijgen tot alle grote display-bronnen, inclusief online video en banners om gerichte advertenties te leveren en de ROI te verhogen.
Digital marketeers en adverteerders die AdLens inzetten profiteren tevens van de volgende features en mogelijkheden:
- Totaaloverzicht van mediacampagnes – Zie welke mediacampagnes een impact hebben op de belangrijkste business-statistieken, zoals conversie en omzet. Naadloze integratie garandeert een consistente rapportage in AdLens en SiteCatalyst.
- Nieuw dashboard en nieuwe datavisualisaties – Profiteer van een nieuwe gebruikersinterface die veel voor search marketeers vertrouwde mogelijkheden en nieuwe features biedt, zoals inline editing voor snelle wijzigingen, geavanceerde filtering voor grote adverteerders met miljoenen keywords en geautomatiseerde tagging.
- Optimaliseer meerdere media via een geïntegreerde interface – Zet campagnebeheer en –optimalisatie features in voor search-, display- en sociale kanalen. De API-integratie met Baidu, Facebook, Google, LinkedIn, Yahoo/Bing en Yandex en de integratie van realtime bieden met de belangrijkste advertentie exchanges en supply-side platformen vereenvoudigt search marketingcampagnes.
- Flexibele attributiemodellen en nauwkeurige voorspelling - ‘Laatste click'-attributie, een veel gebruikt model waarbij de gegenereerde omzet voornamelijk wordt toegeschreven aan de laatste click, behoort tot het verleden. Deze aanpak maakt plaats voor flexibele modellen die nauwkeurig kunnen voorspellen welk kanaal, of welke combinatie van kanalen het beste resultaat leveren qua doelstellingen en budgetten.
Controle over iedere stap
- Naadloze workflow van inzicht naar actie – Automatiseer advertentie-optimalisatie, waarmee marketeers meer kunnen aankopen van wat werkt op basis van bewezen biedingsmodellen en –algoritmes. Dit terwijl zij de controle houden over iedere stap van het proces.
"Marketeers hebben verschillende uitdagingen bij het toekennen van advertentiegelden en het aantonen van ROI binnen verschillende kanalen. Met een ongekend niveau van campagne-analytics en inzicht in verschillende media stelt Adobe AdLens marketeers nu in staat om meer in minder tijd te realiseren door gebruik te maken van het meest uitgebreide digital advertising-platform in de markt." - David Karnstedt, senior vice president, Media and Advertising Solutions, Digital Marketing Business, Adobe
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi