Een eerste versie van de nieuwe mobiele site van 2dehands.be wordt sinds vandaag met bezoekers getest en verder ontwikkeld. Onder de ruim 55.000 Facebookfans en followers op Twitter is de oproep met een QR-code verspreid om de mobiele site te testen en feedback in te sturen. De eerste versie is ontwikkeld aan de hand van input van de gebruikers en wordt nu verder gebouwd. De mobiele site zal over enkele weken officiëel worden gelanceerd.

2dehands.be ziet een flinke groei in het aantal mobiele gebruikers van de website: In het eerste kwartaal van dit jaar een stijging van 320% vergeleken met het eerste kwartaal van 2011.

Sterke groei mobiel gebruik

Op de huidige website komt al zo'n 7% van het totale aantal bezoeken vanaf een tablet of smartphone, zo'n 34.500 bezoeken per dag. Uitgesplitst naar toestel is de ranglijst als volgt:

  • iPad (14.200)
  • iPhone (10.300)
  • Android apparaten (7.500)
  • Overig (2.500)

Op basis van deze cijfers en gezien de snelle groei van de smartphone markt, verwacht 2dehands.be dat de mobiele site erg vaak zal worden gebruikt. Deze is dan ook de start van een complete strategie waarbij voor elk mobiel platform een eigen app komt. 2dehands.be verwacht dat aan het eind van het jaar het mobiele gebruik op 20% zal zitten.

De mobiele site is te testen via http://m.2dehands.be/

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi