Na de revisie van zijn huisstijl besloot CIBO dat ook www.cibo.be zijn status van innovator waardig moest zijn. Het bedrijf wilde het grondig aanpakken en vroeg de experten van The Reference uit Gent een volledig nieuwe website te ontwikkelen. Het resultaat mag er zijn. De nieuwe website van Cibo plaatst de schuurproducten en -oplossingen maximaal in de spotlights en laat bezoekers toe met enkele muisklikken de oplossing voor hun specifieke probleem terug te vinden in de uitgebreide nieuwe online productcatalogus.

De tijdbesparende schuuroplossingen van Cibo

Cibo is een innovatieve oplossingsprovider voor schuur-technische problemen. Naast een onuitputtelijk aanbod schuur- slijp- en polijstproducten en van speciaal ontwikkelde schuurmachines, deelt Cibo haar jarenlang opgebouwde kennisbasis graag met al haar klanten. Door de inventieve verwerking en combinatie van verschillende materialen, slaagt Cibo er telkens weer in om vernieuwende schuurproducten te realiseren die een belangrijke tijdsbesparing genereren en een hoog gebruikscomfort garanderen. Op de strakke homepage van de nieuwe Cibo website worden de nieuwste concepten bovenaan in een slider aan de surfers voorgesteld. In dit virtuele uitstalraam worden de Cibo machines en de nieuwigheden op een stijlvolle horizontale visual getoond, telkens vergezeld van interessante informatie over het gamma. De site geeft een helder overzicht van het zeer brede productaanbod van Cibo en staat verder boordevol handige tijdbesparende tips (en kits) met bijhorende productfilmpjes die de gebruiker kan bekijken om nog verder op weg geholpen te worden.

Een online productcatalogus zonder scherpe kantjes

De nieuwe site werd in PHP ontwikkeld op het open source content management systeem Drupal. De online productcatalogus,  die voorheen enkel op papier bestond en bijna 500 pagina's telt, kan voortaan online geraadpleegd worden. Een huzarenstukje gezien de ingewikkelde backend workload hiervoor zeker niet onderschat mocht worden: de enorme hoeveelheid aan productdata en de complexe onderlinge verhoudingen van alle producten moesten immers online vertaald worden. De producten worden op een heldere manier gevisualiseerd en het gamma kan doorbladerd worden via handige filters die openklappen.

Met een gebruiksvriendelijke en eenvoudige zoekfunctie kunnen klanten de verdelers in hun buurt opzoeken en zelfs bekijken op een kaart. De site werd meteen klaargestoomd voor de toekomst want de custom import van data is voortaan ook te beheren in Drupal.

Een totaalproject en nieuwe referentie voor het team van het full service webagency The Reference.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar ?redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?