CUSTMZ staat voor CUSTomize your MagaZine en biedt een unieke oplossing voor de creatie van digitale magazines en andere publicaties, aangevuld met een aantal unieke mogelijkheden.

CUSTMZ - What is it? How does it work? In plain English... from CUSTMZ on Vimeo.

PUBLISHING ONTMOET MARKETING

CUSTMZ is een nieuwe tool om digitale publicaties te creëren en te beheren. Afgaande op de eerste reacties, is het blijkbaar dé tool waarop zowel uitgevers als marketeers zaten te wachten. Niet verwonderlijk, want CUSTMZ is ontwikkeld door uitgevers en marketingexperten in nauwe samenwerking met online specialisten. Het resultaat is een tool die aan de noden van beide vakgebieden tegemoetkomt en online publishing en marketing dichter bij elkaar brengt.

Marketing- en communicatieverantwoordelijken hebben de laatste jaren de shift gemaakt van ‘advertising' naar ‘content marketing'. Nu iedereen online is, we allemaal met elkaar verbonden zijn via sociale media en smartphones en tablets meer en meer gemeengoed worden, is het een logische stap om  content veel meer online via ‘owned media' te brengen. En digitale publicaties zijn een handige manier om dit te doen.

GEEN DEVELOPERS NODIG

CUSTMZ biedt een waaier aan componenten aan die niet-technische mensen toelaat om makkelijk digitale publicaties te creëren en te beheren. Het invullen van teksten, beelden, animaties en video binnen een editie is supereenvoudig en voor iedereen haalbaar; voor de opmaak van de publicatie is wel een basiskennis van Adobe Flash vereist. Het resultaat is een levendige digitale publicatie met rich media, interactie en geïntegreerde sociale media.

VAN CRM NAAR SOCIAL CRM

Ook het tracken van wat er met het magazine gebeurt (welke pagina's worden gelezen, hoe lang blijft een lezer op een pagina, naar waar klikt hij/zij door) wordt een eenvoudige klus. Wat CUSTMZ uniek maakt, is dat er ook individuele informatie over de lezer wordt verzameld, waardoor je een CRM database kan upgraden met Social CRM-gegevens.

Je leert alles over het leesgedrag van elke individuele lezer, maar ook elke interactie, klik, appreciatie van de content en info uit zijn/haar Facebook- of LinkedIn account wordt opgeslagen. Met al deze data kan je als marketing- of communicatieverantwoordelijke elke lezer beter leren kennen, zodat je je communicatie in de toekomst gerichter én daardoor ook effectiever kan maken.

Gerichte content brengen is dan ook één van de belangrijkste elementen bij CUSTMZ en vergemakkelijkt zo het continue proces van leren, optimaliseren en segmenteren.

MULTIPLATFORM ZONDER INSPANNING

Een ander uniek element dat CUSTMZ te bieden heeft, is de mogelijkheid om de online Flash-versie van een digitale publicatie makkelijk om te zetten naar een native app voor de iPad en dit zonder de uitgave opnieuw te moeten maken. CUSTMZ is momenteel de enige oplossing op de markt die de mogelijkheid biedt om met één enkele Flash-gebaseerde versie van een publicatie op alle platformen en toestellen leesbaar te zijn.

DE EERSTE WAPENFEITEN ZIJN VEELBELOVEND

CUSTMZ is trots dat de winnaar van APA's 'Best Integrated Marketing Solution 2011'-award voor onze oplossing koos voor de creatie van hun allereerste digitale uitgave. Bruce Almighty – te ontdekken via www.bruce.be - bewijst dat die keuze werkt. De digitale versie van het vaktijdschrift van markee en Het Salon werd op een maand tijd door maar liefst 889 bezoekers gelezen (op een database van ongeveer 2.000 contacten), die samen instonden voor 6.362 page views (waarvan 4.091 unieke) en een gemiddelde leesduur van 7 minuten en 33 seconden.

Toeroperator Best tours koos dan weer voor een digitale publicatie boordevol foto's, video, muziek en interactiviteit om lezers te verleiden met hen naar exotische bestemmingen te reizen. En zelf tegelijkertijd bij te leren over hun lezers, zodat de inhoud van de volgende edities nog nauwer aansluit bij de interesses van elke individuele lezer. Na een maand telde www.bestmagazine.be ongeveer 4.600 bezoekers die samen instonden voor maar liefst 12.436 unieke page views.

MEER OVER CUSTMZ

CUSTMZ is een online platform om zelf digitale publicaties te creëren met geïntegreerde Social CRM. CUSTMZ richt zich naar uitgevers en communicatie- en marketingexperten die hun online content meer slagkracht willen geven én  resultaatgerichter willen werken.

CUSTMZ is een Belgisch initiatief van onder andere Koen Denolf (custom publisher Het Salon) en Bart De Waele (webbouwer Netlash), gebouwd met de steun van het Instituut van Wetenschap en Technologie. Vanaf 2012 zal CUSTMZ ook internationaal aangeboden worden.

Brigitte Vleghels staat in voor het dagelijkse beheer en is de contactpersoon als je meer wil te weten komen over de mogelijkheden die CUSTMZ te bieden heeft.

Meer info over CUSTMZ en de laatste trends op het vlak van digitale publicaties vind je ook op www.custmz.com en onze blog.

Je kan CUSTMZ ook volgen op TwitterFacebook en LinkedIn of je registren om onze nieuwsbrief te ontvangen.

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?