We gingen voor jullie eens een paar vragen gaan stellen aan 3 online marketeers. En om een zo volledig mogelijk beeld te geven van hoe het er aan toegaat bij zo'n job, hebben we ervoor gezorgd dat er iemand aan het woord komt die bij een grotere agency werkt, een iets kleinere én een niet-internet gerelateerd bedrijf.

De 3 marketeers


Sven De Meyere - Netlash-bSeen

Ik ben Sven De Meyere, (@demeyeresven)van het uitstekende bouwjaar 1988 en woonachtig in het alom bekende Sleidinge city. In m'n vrije tijd beoefen ik dezelfde sport als Jean-Michel Saive, met als enige nuance dat er voor mij geen 7 olymische spelen zullen inzitten. Daarvoor heb ik nét iets te weinig talent. Daarnaast ben ik ook nog oprichter van Bruisend Gent, een online portaal over de Arteveldestad en gooi ik heel af en toe wel eens een blogberichtje het wereldwijde web op.

Davy Tollenaere - Durabrik Group (Durabrik & Victor)

Ik ben Davy Tollenaere (@Davy), 28 jaar uit Oostakker (Gent). Ik ben samenwonend en heb een zoontje van 3 maanden. In mijn schaarse vrije tijd hou ik me bezig met powertraining, kickboxing en uiteraard online trends volgen. Ik heb diploma's in marketing, multimedia design en communicatiewetenschappen.

Fries Defauw - Primera Solutions

Mijn naam is Fries Defauw (@friesdefauw). Sinds april vorig jaar werk ik als project manager online marketing bij Primera Solutions, een snel groeiende speler in de online marketing sector die zich voornamelijk focust op de KMO-markt en zich onderscheidt door het aanbieden van gegarandeerde resultaten met een "no cure no pay" clausule.

1. Vertel kort over jezelf, het bedrijf waar je werkzaam bent en je verantwoordelijkheid binnen je job

Sven:

Als online marketing consultant ben ik verantwoordelijk voor het volledige online marketing traject van een brede portfolio aan klanten in diverse sectoren. Met "volledige traject" bedoel ik zowel in de breedte als in de diepte. Onze input wordt al meegenomen in het sales proces, tijdens het opstellen van een op maat gemaakte offerte. Eens de prospect ook effectief klant is geworden, gaan we samen rond de tafel zitten om de strategie toe te lichten, de KPI's af te spreken en de next steps te bespreken. Vervolgens is het aan mij en m'n collega's om die KPI's ook waar te gaan maken, zodat we er een tevreden klant bij krijgen.Beroepshalve ben ik actief als online marketing consultant bij Digital Agency Netlash-bSeen, in Gent. Samen met m'n collega's zorgen we voor meer online rendement voor onze klanten en hebben we de ambitie om het web een stukje beter te maken. Dat doen we door middel van een geïntegreerde aanpak, waarbij elke klant aan een dedicated team wordt toegewezen, die het volledige online traject voor hem behartigt. We zijn er van overtuigd dat op die manier de verschillende onderdelen van het totale project veel beter op elkaar kunnen worden afgestemd dan in andere agencies. Wij geloven niet zozeer in departementen, des te meer in teams.

Ikzelf ben dan ook nog eens functieverantwoordelijke voor SEO. Dat komt er op neer dat ik er voor  zorg dat:

  • Onze inhouse kennis, workflow en documenten up-to-date blijven conform de laatste trends en evoluties
  • Op een uniforme manier naar buiten stappen met onze kennis
  • We steeds efficiënter aan SEO kunnen doen
  • Onze "dienst" SEO verder ontwikkel en waakzaam blijf voor opportuniteiten
  • Ons eigen Fork CMS verder help ontwikkelen op vlak van SEO-vriendelijkheid

Dit alles met als hoofddoel om steeds betere resultaten behalen voor de SEO trajecten van onze klanten.

Davy:

Ik werk momenteel bijna 2 jaar als online marketeer binnen de  Durabrik Group voor zowel de merken Durabrik (sleutel op de deur woningen) en Victor (nieuwbouw op maat en renovaties).

Ik sta in voor de coördinatie van de ontwikkeling en het beheer van onze online kanalen met als doel leads te genereren voor onze merken. Deze kanalen omvatten onder meer onze eigen websites, externe websites, online zoekertjes op immowebsites, online advertising (inclusief SEA) en social media.

Ik werk ook nauw samen met mijn collega's van offline marketing, omdat ik geloof in een geïntegreerde aanpak van marketing.

Daarnaast neem ik ook de corporate communicatie voor mijn rekening op het vlak van recruitment. Ik zorg er dus voor dat ook sollicitanten hun weg naar de Durabrik Group vinden.

Fries:

Mijn job houdt in dat ik insta voor de planning, de strategie, de organisatie en de coördinatie van de online marketing projecten van diverse klanten uit erg verschillende sectoren met het oog op het maximaliseren van het rendement en de omzet van hun websites.

Voor deze projecten draag ik de verantwoordelijkheid over het beheersen en bewaken van alle projectparameters zoals tijdsduur (deadlines), de inzet van mensen en middelen, budget-  of kostenbeheer en de kwaliteit van het eindresultaat.

Doordat wij bij Primera Solutions met garanties werken is het uiterst belangrijk dat de vooropgestelde doelen en beloftes worden behaald. Een goede kennis van OM, SEO, usability & conversie-optimalisatie, een strakke (vooruit-)planning, het op de voet opvolgen van deadlines en het continu stroomlijnen van de tijd-kostenefficiëntie, zijn essentiële sleutelelementen die niet mogen ontbreken in deze functie. Daarnaast is een goede projectmanager vooral een uitstekende communicator. Hij heeft best een sterke verantwoordelijkheidszin, een commerciële ingesteldheid , een hoge stressbestendigheid, een "hands-on mentaliteit"  en een gedreven, assertieve, dynamische persoonlijkheid.

2. Heb je een specialiteit binnen de online marketing (SEO, SEA, Analytics, social media, content, ...) ?

Sven:

Zoals het vorige stukje al doet vermoeden: mijn specialiteit is toch wel SEO. Het is ook als SEO'er dat ik oorspronkelijk bij het toenmalige bSeen ben beginnen werken. Op termijn zijn we toen geëvolueerd naar allround online marketeers, die elk aspect van een online marketing traject voor een klant konden uitvoeren.

Ik ben er wel heilig van overtuigd dat een goede online marketeer op z'n minst een stevige kennis moet hebben van het hele totaalplaatje. Alles is zo sterk met elkaar verbonden, dat je zonder een stevige fundering van alle vakgebieden, nooit de beste resultaten kan bereiken. Specialisatie kan, maar mag niet ten koste gaan van een goed begrip van het totaalpakket.

Davy:

In mijn functie bij Durabrik Group is het belangrijk om alle disciplines binnen de online marketing zo goed mogelijk te beheersen. Ik ben de enige online marketeer binnen het bedrijf, dus moet ik van alles goed op de hoogte zijn. Ik kan dus niet echt zeggen dat ik een specialiteit heb.

Veelzijdigheid in deze job is een must: SEO, SEA, Analytics, social media, copywriting, grafisch design, mediaplanning… je moet het als online marketeer allemaal min of meer onder de knie hebben.

Dit wil niet zeggen dat ik alles ook zelf doe. Heel wat werk moet omwille van tijdsgebrek uitbesteed worden. Daarvoor zoek ik de beste specialisten. Ik werk bijvoorbeeld nauw samen met Netlash-bSeen voor onder andere onze websites en SEA.

Fries:

Hoewel ik het ook heel interessant vind leg ik mij het minst toe op het schrijven of aanpassen van code of de meer technische SEO optimalisaties.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat eigenlijk uit naar alles wat onder de noemer conversie-optimalisatie valt en het website succes (al dan niet rechtstreeks) positief beïnvloedt. Niets is leuker dan de KPI's (Key Performance indicators) en de te behalen targets voor een website te bepalen om dan via het uitwerken van een strak actieplan en het implementeren ervan de conversies of de omzet van een website te doen stijgen. Misschien overstijg je zelfs ruimschoots je gegarandeerde resultaten!

Maar als ik dan toch een bepaald onderdeel moet bestempelen als mijn specialisatie som ik graag de volgende "heilige drievuldigheid" op:

  • SEA of Adwords: Omdat het een "pur sang" conversiemachine is die dodelijk efficiënt en aan een duizelingwekkende snelheid bezoekers en conversies kan opleveren voor je website. De sport bestaat erin om door een vergevorderde specialisatie en door constante opvolging steeds meer conversies te genereren aan een steeds lagere cost/conversie, een premisse die elke bedrijfsleider onmiddellijk snapt en waardeert.
  • Analytics: data-analyse van de website statistieken en clickflow gegevens is dan weer van het grootste belang omdat je zo net aan het licht kan brengen waar nog verbeteringen nodig en/of mogelijk zijn of waar het grootste potentieel hiervoor ligt.
  • Conversion Boosters:  deze conversie-optimalisaties kunnen van een heel diverse aard zijn… Strategisch, content, structureel, design/grafisch, SEO, social media, online reputation management, ...

3. Wat vind je de sterkste pro & contra van een job als online marketeer?

Sven:

Ongetwijfeld de grootste pro: online marketing moet zowat één van de meest boeiende sectoren zijn om in te werken. Het is een sector die elke dag verandert en steeds weer nieuwe uitdagingen met zich meebrengt.

Als mogelijk negatief punt zou ik de afhankelijkheid van 3de partijen willen aanhalen - afhankelijkheid ten opzichte van een zoekmachine als Google.

Een concreet voorbeeld: wanneer de vrienden in Mountain View beslissen om Google+ zo hard te pushen als de laatste maanden, zijn we als online marketeers genoodzaakt om daarin te volgen. Ik (en vele anderen met mij) ben niet overtuigd van de meerwaarde van Google+ als platform, maar dat verandert op zich helemaal niets aan de zaak. Google heeft de macht om zich helemaal niets aan te trekken van de publieke opinie en ons bijna te verplichten om Google+ leuk te vinden en te gebruiken. Die machteloosheid ten opzichte van "the big G" moet je wel kunnen plaatsen en counteren met creativiteit en gedrevenheid.

Davy:

Het leukste aan online marketeer te zijn is dat je voortdurend bijleert, nieuwe dingen kan uitproberen en snel resultaten kan zien. Je hersenen worden voortdurend geprikkeld en je geest blijft scherp. Je zal dus niet snel in een routine vervallen. Als dat wel gebeurt, dan doe je je job niet meer goed.

Een mindere kant is dat de functie van een online marketeer  binnen een niet-webbedrijf een eilandfunctie is. Je staat in vele gevallen alleen als expert en het is vaak hard werken om de meerwaarde van online kenbaar te maken bij mensen die er niet mee vertrouwd zijn. Je moet daarom vechten voor elke euro aan budget als je iets nieuws wil uitproberen.

Fries:

Door te werken in een OM agentschap heb je een constante opeenvolging van veel verschillende klanten uit heel wisselende sectoren en werelden. Dit houdt in dat je sterk verbonden bent met het bedrijfsleven en haar ondernemers, en de actuele ontwikkelingen op het vlak van (IT-) technologie, economie, politiek en het wereldgebeuren.

Door de tijdelijke natuur van de opdrachten sta je ook steeds opnieuw voor nieuwe uitdagingen, wat je scherp houdt, variatie creëert en je job boeiend en afwisselend houdt. Je krijgt bovendien veel verantwoordelijkheid en een grote individuele vrijheid. Het schenkt ook een grote voldoening om op het einde van de rit een project kwalitatief op te leveren binnen het voorziene budget en de vooropgestelde gegarandeerde resultaten te behalen en zo je klanten over de hele lijn tevreden te stemmen, na wat soms aanvankelijk een moeilijke, woelige of  veeleisende opdracht bleek.

Anderzijds krijg je vaak te maken met een soms wel erg hoge werkdruk, een overvolle agenda, weekendwerk, ongeduldige en weinig begripvolle klanten,  technische mankementen en een vaak niet te onderschatten stressfactor. Dit maakt dat het niet altijd even makkelijk jongleren is met je prioriteiten en taken. Eén en ander heeft natuurlijk te maken met het feit dat het voor de klant niet altijd even duidelijk is wat onze job precies inhoudt en hoe tijdsintensief sommige taken wel zijn.

 

4. Wat drijft jou?

Sven:

In de eerste plaats klantentevredenheid en voldoening. Als online marketing consultant heb je niet alleen het gevoel dat je een verschil gemaakt hebt, je kan het ook zwart op wit zien in de rapportagecijfers. Als je vrijdagnamiddag ziet dat een klant op 1 maand €300.000 meer omzet heeft gedraaid dan dezelfde maand het jaar ervoor, dan ga je met een goed gevoel het weekend in.

In de tweede plaats is het gewoon enorm boeiend. Het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar niet iedereen vindt van zichzelf dat hij/zij een - boeiende - job heeft. Ik leer elke dag nog iets bij en dat is voor mij goud waard.

Davy:

De honger naar kennis en kunnen bezig zijn met vernieuwende dingen en daar ook de beste in worden. Daaraan gekoppeld de waardering die je krijgt voor wie je bent en wat je doet.

Fries:

Het is bijzonder motiverend als je door jouw expertise een directe invloed kan uitoefenen op het succes van je klanten. Expertise en efficiëntie zijn daarbij van het grootste belang: het komt erop aan om voor elke specifieke klant de best mogelijke werkwijze te bedenken en dus de ideale online marketing mix op te stellen die het beste rendeert volgens het prijs/kwaliteitsprincipe : zo kan je binnen een kortere tijdsspanne -en dus voor een betere prijs- even goede kwaliteit leveren dan je concurrenten, óf je kan in dezelfde tijdsspanne, een veel superieure kwaliteit leveren doordat je veel doelgerichter te werk gaat.

Ook is het altijd een plezier om door middel van besprekingen,  vraag- en antwoordsessies en een doorgedreven website- & bedrijfsdoorlichting, (strategische analyse op korte- & lange termijn, concurrentie-analyse, marktsegmentering,  prijsanalyse,…) mee te denken met de klant hoe hij/zij optimaal gebruik kan maken van de hoogtechnologische mogelijkheden die online marketing ons vandaag de dag biedt. Aan de hand van de specifieke noden, wensen en opportuniteiten kan je met deze informatie dan het (online) marketingplan mee helpen ontwikkelen, verfijnen en bepalen. Als project manager online business heb je dus een bevoorrecht inzicht in de werking van bedrijven en krijg je een bevoorrechte plaats aan de zijde van de bedrijfsleider(s) met wie je als het ware mee aan het roer van het bedrijf mag gaan staan.

Je hebt daarnaast ongetwijfeld al gemerkt dat ik dus ook heel veel energie haal uit het menselijke contact dat je hebt in deze job. Daarbij denk ik niet alleen aan onze klanten maar vooral ook aan de inhouse medewerkers en freelancers (copywriters, ondersteunende online marketeers, grafische ontwerpers, developers) met wie je in constante communicatie staat doordat je deelprojecten of korte opdrachten aan hen doorgeeft en deze inplant, opvolgt en evalueert.

Tenslotte kan je ook echt je tanden zetten in een project met als doel de targets te behalen of te overstijgen en zo je klanten tevreden te stellen met een mooie gebruiksvriendelijke en grafisch aantrekkelijke website die dan nog eens goed converteert ook. Hoewel dit allesbehalve een makkelijke combinatie is, geeft het bijzonder veel voldoening als je hierin kan slagen.

5. Hoe blijf je bij qua inhoud?

Sven:

Via de gekende kanalen: social media volgen, blogs en boeken lezen, naar conferenties gaan en vooral zelf onderzoek doen. Ik probeer ook af en toe zelf te bloggen, om op die manier ook feedback en opinies te horen van andere professionals. Alleen een dwaas verandert nooit van mening.

Het is wel belangrijk dat je wat selectief bent bij de mensen die je volgt en bij de RSS feeds die je selecteert. Zoniet is het bijna onmogelijk om door de bomen het bos nog te zien. Zeker in zo'n brede sector als online marketing. Misschien wel 1 globale tip: begin bij het begin en volg zeker de officiële Google Blogs en Twitter accounts. Alle andere info stroomt uiteindelijk daaruit voort.

Davy:

Ik lees heel wat blogposts die ik tegenkom op Twitter, Facebook , LinkedIn, Google+. Daaruit ontstaan dan discussies en nieuwe ideeën. Er zijn ook blogs die ik sowieso volg (zoals Bloovi uiteraard). Daarnaast zijn onze partners een hele bron van inspiratie en kennis.

Als er tijd is probeer ik ook af en toe naar een seminarie of beurs te gaan. Zo hoop ik binnenkort aanwezig te kunnen zijn op Phare Conference.

Fries:

Een uitgebreide kennis en ruime ervaring is zeker vereist maar inderdaad ruim onvoldoende om bij te blijven in deze functie.  Je moet volop bereid zijn om je bij te scholen, je kennis up to date te houden en deze continu bij te schaven. Zelf doe ik dit door regelmatig de juiste opleidingen, events en seminaries bij te wonen op kosten van de zaak. Daarnaast doe ik ook aan zelfstudie en bijscholing tijdens mijn vrije tijd en voer ik voor waardevolle zaken intensieve research uit. Daarbij maak ik gebruik van gespecialiseerde websites over OM en bepaalde whitepapers en blogs van OM, SEO & Adwords guru's. Ook voer ik op regelmatige basis telefoongesprekken met specialisten van google en heb ik een constante aanvoer van de meest interessante ontwikkelingen via een resem inschrijvingen op nieuwsbrieven over de materie waar ik wekelijks een schifting uit maak.

Maar bovenal  heerst bij Primera Solutions een open, sfeer van positieve concurrentie, team spirit en "knowledge harvesting & sharing" waarbij we elkaar inspireren en iedereen  goede, bruikbare ideëen aanbrengt  die de firma en haar efficiëntie vooruithelpen. We zijn allemaal leergierig, volgen de vele evoluties constant op de voet  en houden dan ook vaak levendige discussies met argumenteringen over welke tactieken en werkwijzes de meeste ROI opleveren.

 

6. Behalve de media die je gebruikt, wat is volgens jou het grootste verschil tussen online en klassieke marketing?

Sven:

Veruit de makkelijkste vraag van het hele interview: meetbaarheid van ROI!

Als je een radio- of tv spot laat uitzenden of 5000 flyers uitdeelt, hoeveel meer omzet heb je daardoor gerealiseerd? Dat kan je nooit precies weten. Als je een SEO of SEA campagne voert, kan je op elk gewenst tijdstip zien wat je investering tot dan toe al heeft opgebracht. Meten is weten. Maar als je iets weet, moet je er dan ook nog iets mee doen, anders had je het evengoed niet hoeven te weten.

Bij een klassieke marketingcampagne kan ik wel ongeveer weten dat mijn tv-spot door 40.000 mensen is gezien, maar ik kan er geen gevolg aan geven. Hoe kan ik die tv-spot de volgende keer nog beter maken? Nog efficiënter? Bij klassieke marketing is daar heel moeilijk een antwoord op te vinden, terwijl dat net het stokpaardje is van online marketing. Elke goede soortgelijke online marketing actie die wordt opgezet, is per definitie beter dan de vorige, omdat die is geoptimaliseerd op specifieke data & learnings.

Let op: hiermee bedoel ik niet dat "klassieke marketing" geen plaats meer heeft in het geheel. Marketingbudgetten moeten gespendeerd worden aan de kanalen waar je potentiële klanten zitten.  Het is alleen jammer dat die verhouding bij de meeste marketing departementen nog teveel overhelt naar offline, terwijl het grootste potentieel net online zit voor hun.

Davy:

De mogelijkheden van online marketing veranderen elke dag, waar je binnen de klassieke marketing vaak voor langere tijd comfortabel zit met een bepaalde methodologie. Online marketing is dus ook veel minder voorspelbaar en minder op langere termijn te plannen. Uiteraard kan je een langetermijnvisie en strategie uitwerken, de implementatie is veeleer ad hoc. Dit heeft ook als voordeel dat je veel flexibeler bent en sneller kan reageren op een bepaalde situatie dan bij klassieke marketing.

Fries:

Het leuke aan het internet is dat je alles makkelijk en goedkoop kan meten, en zoals bekend: "meten is weten"! Dit houdt in dat online marketing oneindig veel efficiënter is dan klassieke marketing en we zelfs van een echte revolutie kunnen spreken.

Klassieke marketing zijn de reclameborden in de stad, op de weg, op de muren van huizen, of  in sportzalen of op voetbalvelden, het zijn de reclamefolders in de bus, de catalogussen die naar iedereen worden verstuurd of de pamfletten of reclames die je in je hand krijgt geduwd op evenementen: ze worden door iedereen gezien en ontvangen, met als gevolg dat de reclame slechts relevant is voor een klein percentage van het bereikte publiek. Er gebeurde bovendien een teveel aan productie, wat het kostenplaatje onnodig hoog bracht en het slaagpercentage van de campagne kelderde: talloze mensen gaven de reclame geen achting of gooiden ze rechtstreeks in de vuilnismand.

Stel dat een multimediawinkel een televisie wil aanprijzen. Met de klassieke methode maak je 100 exemplaren (reclamebord, reclamefolder, catalogus, flyer,…) om 6 mensen te bereiken. Door de revolutie van het digitale data-tijdperk van online marketing, social media, foursquare,… waarin massa's haarfijne informatie voorhanden is over je doelgroepen, hun koopgedrag edm heb je nu de revolutionaire mogelijkheid om door middel van slimme online marketing je boodschap enkel te tonen of te laten zien aan die mensen die spontaan te kennen hebben geven dat ze interesse hebben om een beroep te doen op jouw dienst of om jouw product aan te kopen. Dit kunnen ze bijvoorbeeld gedaan hebben door een zoekopdracht voor jouw  product of dienst te hebben ingegeven op google, zich geabonneerd te hebben op een nieuwsbrief of door op andere sites te hebben gesurft die sterk gerelateerd zijn aan jouw product of dienst,…enz. Met online marketing heb je dus als het ware een reclamebord in handen dat alléén wordt getoond aan die mensen van wie je reeds weet dat ze een TV willen kopen. In plaats van een efficiëntie van 6% heb je dus automatisch een doelpubliek dat 100% overeenstemt met je doelgroep.

 

7. Wat is volgens jou het grootste verschil met de twee anderen in dit interview?
Sven: (werkzaam bij een grotere agency)

Het grootste verschil met de inhouse marketeer zal ongetwijfeld de diversiteit zijn. Ik kan per dag perfect aan 10 verschillende klanten gewerkt hebben. Als je inhouse werkt, komt je steeds weer in contact met diezelfde mensen en loop je misschien steeds weer tegen diezelfde muren op.

Ik denk dat een inhouse online marketeer soms ook wel sneller zal kunnen schakelen in het proces. Als er een goede vertrouwensrelatie is met de collega's van de andere afdelingen, tenminste. Al moet ik er meteen aan toevoegen dat dat enorm zal afhangen van welk type bedrijf. Ik heb al wat interne processen (die naam niet waardig) gezien bij enkele grote, logge bedrijven, waar het echt een hel moet zijn om als inhouse online marketeer te werken. Interne concurrentie tussen de verschillende afdelingen had er de bovenhand, return van de campagnes was maar secundair.

Een job als online marketeer bij een kleinere agency zal qua uitvoering niet zo heel hard verschillen, maar vooral wel naar type klanten toe. Wij runnen enkele campagnes voor echt grote namen en met even grote budgetten. Dat geeft ons ook meer mogelijkheden en creatieve vrijheid. Vele van die campagnes ga je nooit of nooit kunnen uitvoeren als online marketeer bij een kleinere agency. Dat type klanten leent zich daar niet toe.

Ik heb ex-bSeen van binnenuit zien evolueren tot het Netlash-bSeen dat het vandaag de dag geworden is, type klanten inclusief. Ik moet zeggen dat zowel de "grote" namen als de kleinere, elk wel hun voordelen en eigenaardigheden hebben. En laat die diversiteit nu net de charme zijn van onze job.

Davy: (werkzaam bij een niet-internet-gerelateerd bedrijf)

De eilandfunctie zoals ik al beschreven heb. Ik heb geen collega's die net zo doordrongen zijn van het online verhaal als ik. Je bent dus voor een groot stuk afhankelijk van de partners met wie je werkt om ideeën te delen en te overleggen.

Nog een extraatje van Davy: Een goede raad voor bedrijven die niet die kennis in huis hebben en toch "iets met internet willen doen" via een externe partner: wees zeer kritisch in de keuze van je online marketing bureau en verdiep je in de materie. De zelfgekroonde online marketing specialisten die klassieke marketeers beloftes doen die ze niet kunnen waarmaken, zijn jammer genoeg talrijk.

Fries: (werkzaam bij een kleinere agency)

Het grootste verschil –en dit is meteen ook een aangenaam voordeel zo lijkt mij- is dat alles nog veel minder vast ligt als in grote agentschappen, die soms een logge structuur hebben die teveel vasthoudt aan rigide, verouderde procedures en werkwijzen. Bij Primera leeft een jong dynamisch team in een hecht bedrijf met veel aandacht voor de synergie tussen werk en privé dat bovendien heel veel groeipotentieel heeft en beloftevolle toekomstperspectieven kan bieden.  Ook blijft er ruimte voor nieuwe inhouse projecten en krijg je reële doorgroeimogelijkheden binnen het bedrijf.

Er wordt gewerkt met een piramidaal performance-based business model met een nadrukkelijke focus op Resultaten, ROI & KPI's. Dit houdt in dat iedereen zo snel mogelijk rendabel moet zijn en winst moet genereren, maar het houdt tegelijk in dat je een grote persoonlijke bewegingsvrijheid en verantwoordelijkheid krijgt toegekend en dat, als je de verwachtingen kan inlossen, ook overeenkomstig met je inspanningen beloond wordt.

 


--  --

Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.

Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi