Emakina Groep is een van de opvallende winnaars van de Interactive Media Awards. Het won twee Hoogste Onderscheidingen als 'Best in Class', voor International Crisis Group en Panasonic en vier 'Outstanding Achievement' awards voor Schweppes, Samsung en Test Aankoop. Enkel projecten die voldoen aan de hoogste eisen in webdesign en -ontwikkeling doorstaan de scherpe selectie van de Interactive Media Council (IMC), die deze awards uitreikt. De internationale vereniging groepeert leidinggevende webdesigners, -ontwikkelaars, -programmeurs, reclamemensen en andere webprofessionals.

International Crisis Group en Evolta City, Best in Class

Twee bedrijven uit de Emakina groep winnen de hoogste onderscheiding van de Interactive Media Council, de 'Best in Class' Award. Ze blonken uit in alle beoordelingscriteria en verdienden volgens de juryu hun bijna perfecte totaalscore met glans, voor de allerhoogste standaard in professionalisme, projectbeheer, planning en uitvoering.The Reference krijgt de prijs voor de website van International Crisis Group, die op passende wijze een breed pakket ernstige informatie overbrengt. De dynamische, open communicatiestijl zet de waarden en sterke punten van de groep treffend in de verf.

Met Panasonic Evolta City won Design is Dead ook een 'Best in Class', in de categorie 'Community'. Evolta City is een online spel, dat op een positieve manier milieubewustzijn koppelt aan het merk Panasonic. De website verzamelde in heel Europa honderden online gamers, die samen de grootste virtuele klimaatneutrale stad bouwden.

Vier uitzonderlijke prestaties

Emakina haalde ook vier 'Outstanding Achievement' awards binnen. Dit is de tweede hoogste onderscheiding van de IMA. Ze beloont bijzondere, hoogwaardige webprojecten, binnen een ruim veld van internationale deelnemers.

SamsungWorld kreeg de prijs in de categorieën 'Community' en 'Consumer Services'. Het nieuwe ontmoetingspunt op het web bundelt alle opinies en discussies rond Samsung en zijn producten op een plaats. In deze dynamische omgeving wisselen klanten ideeën uit en ontdekken ze promoties, verrassingen en nieuws, in een op maat gemaakt performant CRM-system.

'Schweppesonality' won in de categorie 'Lifestyle'. Schweppes werkt samen met Emakina aan een wereldwijde rebranding. De originele activeringscampagne is deel van deze operatie en toont de charismatische, onverwachte persoonlijkheden van fans van het merk, hun ware 'Schweppesonalities'.

50 Advocaten voor Test Aankoop krijgt een award in de categorie 'Professional Services'. In een webcentrisch ecosysteem moedigt de organisatie consumenten aan om hun klachten online in te dienen en hun ervaring te delen via sociale media. De originele campagne toonde ook advocaten van Test Aankoop tijdens een militair trainingkamp, waar ze werden klaargestoomd voor de strijd om de rechten van de consument.



-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.

Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?