Na de succesvolle voetbal app, lanceert Het Nieuwsblad/Sportwereld vandaag de gratis iPhone- en Android- app voor wielerliefhebbers. Dankzij deze app gaat er geen seconde verloren van de wielerklassiekers in binnen- en buitenland. Wielerfans kunnen hun favoriete races, waaronder de Tour de France gedetailleerd volgen. Met de Sportwereld Wielrennen app zet Het Nieuwsblad het 100-jarig bestaan van Sportwereld extra in de spotlight. Deze lancering biedt ook nieuwe adverteermogelijkheden.
Diepgaande gebruiksvriendelijke app
De Sportwereld Wielrennen app is een gebruiksvriendelijke applicatie met een uitgebreide mix van nieuws, live-verslaggeving en uitgebreide profielen en klassementen. De gebruiker kan ook zijn favoriete renners in de app rechtstreeks via twitter volgen. De basisapplicatie kan gratis gedownload worden in de AppStore en op de Android Market.
Gepersonaliseerde alerts
De applicatie bevat ook een gepersonaliseerde berichtendienst. Via alerts op renner- en wedstrijdniveau wordt de sportliefhebber op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen van zijn favoriete renner of race. Of hij nu thuis zit, onderweg is, of langs het parcours staat, hij mist geen seconde van zijn favoriete sport. Voor €2,99 kan de gebruiker zich voor zes maanden op deze service abonneren en de app volledig naar persoonlijke voorkeur instellen.
'Dit is een onmisbaar instrument voor iedereen die het wielrennen een warm hart toedraagt', aldus Ludo Vandewalle, chef sport van Het Nieuwsblad/Sportwereld. 'Je moet niet meer achter de tv of computer zitten om de koers te volgen, maar kan nu overal en altijd van het koersverloop op de hoogte blijven. Wil je meer weten over een renner, de kalender bekijken of recent wielernieuws zien? Het kan allemaal en daar zijn we trots op.'
Nieuwe adverteermogelijkheden
Met dit digitale initiatief zet Sportwereld een nieuwe app in de markt die het wielernieuws op een kwalitatieve en interactieve manier weergeeft. Deze app biedt ook nieuwe mogelijkheden voor adverteerders. Dankzij HTML5 is het mogelijk om advertenties interactief te maken. Tijdens het laden van de app kan er een splash getoond worden. Op elke pagina worden ook banners voorzien van het grote 4:1 formaat.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?