Intracto, het digital agency uit de Kempen, lanceerde vandaag haar vernieuwde website intracto.com. Het nieuwe platform focust in de eerste plaats op het delen van kennis rond webdesign, maar komt ook tegemoet aan de laatste nieuwe behoeften van internetgebruikers. Daarom is de website responsive gemaakt om makkelijk te kunnen gebruiken op smartphones en tablets.
Een digital agency is een partner
Meer dan een bedrijf dat websites bouwt, is een digital agency een partner voor bedrijven en organisaties die online hun stem willen laten horen. Naast webdesign wordt er meegedacht over strategie, een online advertentiecampagne beheerd en constant alle resultaten opgevolgd.
Dat hele verhaal is belangrijk in een succesvolle aanwezigheid op het internet. Daarom neemt de nieuwe website van Intracto de tijd om het te vertellen in al zijn facetten.
"Het hele plaatje is zó belangrijk. Zeker nu er berichten over de achteruitgang van de Belgische websites in het nieuws verschijnen. Het afgelopen jaar nam het aantal actieve Belgische websites af en Belgen doen nog massaal online aankopen bij buitenlandse sites.", zegt Pieter Janssens, managing director van Intracto: "Een digital agency heeft de verantwoordelijkheid om het web stap voor stap een betere plaats te maken. En dat begint bij het informeren van klanten."
Mobile ready
Langs de andere kant speelt de nieuwe Intracto website ook in op de wereldwijde trend van mobiel surfen. Ook in België neemt het internetverkeer via een smartphone of tablet toe. Om een aangename surfervaring te garanderen op die kleinere schermen is de website responsive gemaakt.
Hierdoor reageert de inhoud van de website op de schermgrootte van de gebruiker. Afhankelijk daarvan wordt de inhoud anders geschikt en aangepast. Ook wordt er rekening gehouden met de surfsnelheid door de laadtijden laag te houden.
------
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.