Het digitale agentschap Intracto Group uit Olen neemt amper twee maanden na de verwerving van Bright Sites ook de klantenportefeuille over van VIA FUTURA.
Deze Antwerpse webontwikkelaar is gespecialiseerd in websites voor kmo's en bracht daarnaast 2 eigen producten, Halito! en Niñera, op de markt. De portefeuille omvat zo'n 150 klanten. VIA FUTURA zelf zal zich verder focussen op de uitbouw van zijn producten.
Na enkele jaren van stevige organische groei, Intracto zag zijn omzet met bijna 40% stijgen in 2011, wordt er nu ook ingezet op strategische groei. Met de overname van Bright Sites in februari werd de aanwezigheid op de lokale kmo-markt versterkt. De overname van VIA FUTURA breidt die positie nu uit naar Antwerpen en omgeving.
"Intracto is een dynamisch en groeiend bedrijf. Onze focus ligt meer op grotere en complexere projecten. Maar door een aantal strategische overnames willen we ook de lokale kmo's blijven bedienen.", licht Pieter Janssens van Intracto verder toe.
VIA FUTURA vertrouwt haar klanten toe aan Intracto Group omwille van de efficiënte support, verzameling van kennis en stevige ervaring. Drie competenties die kaderen in de permanente focus op klantgerichtheid. Dankzij de overname kan VIA FUTURA zich volledig concentreren op het ontwikkelen van zijn producten.
Bart Van Zele, zaakvoerder van VIA FUTURA: "Naast onze eigen producten is het ontwikkelen van websites altijd onze core business geweest. Door een toename in beide segmenten merkten we al snel dat de combinatie zeer moeilijk werd. De ondersteuning die een grotere groep als Intracto kan bieden, is een meerwaarde voor onze bestaande klanten en geeft de kans ons volledig te concentreren op onze eigen producten in nichemarkten. Onze klanten zijn bij hen in goede handen."
Bright Sites, de dochteronderneming van Intracto, zal deze klantenportefeuille verder beheren. Tevens wordt de bestaande strategische verbintenis tussen beide bedrijven constructief verder gezet.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?