Ogone tekent een overeenkomst waarbij het Tunz.com voor 100% overneemt. Parallel met de overname, bouwen Tunz.com en Belgacom hun geprivilegieerde commerciële overeenkomst verder uit. Zo kunnen ze hun samenwerking op vlak van mobiele betaalactiviteiten verder ontwikkelen in België en Luxemburg.
De overname zal de Ogone Groep toelaten om – bovenop zijn bestaande aanbod van online betaaloplossingen dat wereldwijd door meer dan 35.000 bedrijven gebruikt wordt – tal van internationale financiële diensten te bieden aan e-merchants die over de grenzen heen willen verkopen met slechts één enkel contract. Bovendien kan het nu ook een complete end-to-end omgeving bieden voor mobiele betalingen.
Deze evoluties laten de Ogone Groep toe om vanaf heden alle diensten aan te bieden, die een vergunning als instelling voor elektronisch geld of PSP (Payment Service Provider) vereisen.
Voor wie meer details wil ...
Ogone, Tunz.com en de Belgacom Groep – die 40% aandelen in Tunz.com bezat en een trouwe partner van Ogone is – hebben een strategische overeenkomst getekend. Hierin wordt vastgelegd dat Ogone voor 100% Tunz.com overneemt en dat de drie bedrijven hun samenwerking in het domein van elektronische en mobiele betalingen verder zullen ontwikkelen. Dankzij Tunz.com bevat het Ogone platform nu een erkende instelling voor elektronisch geld.
De overname is van strategisch belang voor Ogones permanente expansie, zowel in dienstenaanbod als in geografische spreiding. Dit zal de e-merchant klanten van deze leidende leverancier van betaaloplossingen toelaten om hun verkoop over de grenzen heen te stimuleren. Zo zullen ze de administratieve rompslomp bij het openen van buitenlandse bankrekeningen en het organiseren van contracten met verschillende acquirers vermijden. Ogone biedt hen daarenboven in één enkel contract meer dan 80 verschillende internationale betaalmethodes aan, waardoor ze miljoenen consumenten in één keer kunnen bereiken.
De acquisitie van Tunz.com is tevens geïnspireerd door de sterke groei van de mobiele technologie in de e-payment markt en Ogones overeenkomstige permanente zoektocht naar manieren om zijn aanbod van oplossingen verder uit te breiden.
"Dit is het goede moment om te investeren in innovatieve oplossingen voor mobiele e-betalingen", legt Peter De Caluwe, CEO van Ogone, uit. "Onze keuze voor Tunz.com lag daarom voor de hand. Het kan hier namelijk een stevige track-record in voorleggen en biedt ook one-stop-shop oplossingen voor financiële diensten: beiden bezorgen onze trouwe klanten erg veel toegevoegde waarde. Een mooi voorbeeld in België is Tunz.coms succesvolle co-ontwikkeling met Belgacom aan PingPing - Belgacoms merk voor mobiele betalingen - waarmee consumenten kunnen betalen voor openbaar vervoer, postdiensten, online services, automaten, geselecteerde bedrijfsrestaurants, enz."
"Ogone is één van de toonaangevende specialisten in technologische online betaaloplossingen in Europa en zijn diensten zijn bovendien volledig complementair aan de onze. Het verenigen van onze krachten zal dus het bereik van onze service vergroten", voegt Jan Van Wijnendaele, Managing Director van Tunz.com, toe. "Bovendien zal het onze activiteiten versterken en de weg openen voor toekomstige ontwikkelingen om het comfort van online consumenten overal ter wereld te verbeteren."
"De overeenkomst met Ogone zal onze succesvolle samenwerking van de voorbije drie jaar consolideren en onze diensten verrijken", besluit Bart Van Den Meersche, Executive Vice-President Enterprise Business Unit bij Belgacom. "We zijn allebei leiders in ons marktsegment en hebben een gelijkaardige kijk op de groeiende nood aan intuïtieve en efficiënte mobiele betalingen voor diensten en fysieke aankopen. Via de overeenkomst met Tunz.com gaan Belgacom en Ogone een partnerschap aan voor het uitbreiden van onze technologische mobiele betaaloplossingen voor consumenten en handelaars in de Belux regio. Vandaag worden mobiele betaaldiensten reeds massaal benut door honderdduizenden Belgen en het potentieel in termen van gebruikers en toepassingen is enorm."
Het is veelbelovend om te kunnen getuigen van een dergelijke constructieve synergie in het hart van de Europese Unie dat op dit moment zoveel investeert in de Digital Agenda. Deze drievoudige prestatie kan enkel ten goede komen van de e-commerce industrie en haar eindklanten.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi