Verffabrikant Levis brengt extra kleur in het leven van de Belgische kinderen. Lagere scholen kunnen dit voorjaar namelijk gratis verf inzamelen met de actie De kleurrijkste school. Reclamebureau there bedacht de campagne en stond in voor de uitvoering.
Scholengemeenschap
‘Dit jaar wilden we iets relevanter doen dan zomaar een grote merkcampagne opzetten', zegt Christel Smets, brand manager Levis bij AkzoNobel. ‘Daarom besloten we om onze inspanningen volledig te wijden aan de scholengemeenschap. Scholen hebben het steeds moeilijker om financieel rond te komen. De klaslokalen, refter of speelplaats een nieuw kleurtje geven schiet er dan vaak bij in. En dat is jammer, want een kleurrijke omgeving stimuleert kinderen.'
Daarom bedacht reclamebureau there een actie die mikte op lagere scholen en perfect aansloot bij de renewal-strategie van Levis waarbij verf en verandering hand in hand gaan.
‘Het voorjaar is het schildermoment bij uitstek', aldus Pieter Vanden Abeele, strateeg bij there. ‘Met de eerste zonnestralen en de lenteschoonmaak krijgen deuren, kinderkamers, tuinhuizen en gevels massaal een nieuw laagje verf. Geverfd wordt er dus sowieso. En wie aan de slag gaat met Levis-verf geeft niet alleen kleur aan zijn eigen huis, maar ook aan zijn favoriete school. Gratis, nog wel.'
Actie
Per liter Levis-verf die iemand voor 30 juni koopt, kan hij één vierkante meter kleur gratis schenken aan de school van zijn keuze. De donatie gebeurt via de campagnewebsite www.dekleurrijksteschool.be.
Opvallende direct mailing
Alle lagere scholen werden opgeroepen via een opvallende direct mailing. Scholen beslissen namelijk zelf of ze zich kandidaat stellen om gratis verf te ontvangen. De mailing bevatte een grote verfpot gevuld met kleurpotloden, vingerverf, inkleurtekeningen en educatief materiaal over kleur. Scholen die zich onmiddellijk registreerden, ontvingen al meteen 10m2 kleur gratis.
Via kleurrijke spotjes op tv, radio en advertenties in de gespecialiseerde pers worden ouders, vrienden en sympathisanten van schoolgaande kinderen opgeroepen om hun kleurtje bij te dragen aan hun favoriete school. Ook in de winkelpunten en online zal de actie duidelijk aanwezig zijn. Binnenkort wordt een PR-actie en een organisch social media-plan uitgerold.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be? en we nemen het op in ons Sectornieuws?.
Je kan je nieuws ook tweeten met ?#bloovi?