Online content provider Update laat bedrijven via audiofragmenten informatie uitwisselen over hoe, wat en waarom ze aanwezig zijn op sociale media. Collega's delen online ervaring met en onder elkaar via Social Media Sound Bites.

Social media managers getuigen

Update, leverancier van alle diensten die nodig zijn voor het onderhouden van websites, brengt social media managers en communicatieverantwoordelijken in contact met collega-gebruikers van sociale media. Het resultaat is een reeks leerrijke en onderhoudende klankfragmenten, Social Media Sound Bites, waarin ervaringsdeskundigen ervaringen uitwisselen. Enkele namen:

  • "Sinds 1,5 jaar zijn sociale media een vast onderdeel van onze marketingstrategie. Voor ons is het een volwaardig kanaal." Nele Vermeire, Social Media Coordinator van Thomas Cook/Neckermann
  • "Via Twitter en Facebook kan je heel veel opiniemakers en politici volgen en hun mening over dingen die gebeuren meteen oppikken." Bart Van Belle, De Standaard
  • "Naast 'brand awareness' zijn social media voor ons vooral een kanaal om customer service te verlenen aan mensen die onderweg zijn." Kim Daenen, Brussels Airlines
  • Vanaf oktober vind je elke maand een aflevering online op http://www.update-team.be/soundbites.

Remi Maddens van Update: "Social Media Sound Bites zijn een perfect voorbeeld van hoe klank een website kan opwaarderen. Kwalitatieve audio maakt een site gevarieerder, professioneler en verteerbaarder. Een klankfragment is een krachtige en makkelijke manier om een verhaal te vertellen en leidt bovendien veel minder af dan video. Ook verschillende formules zijn mogelijk, van interviews over reclamespotjes tot getuigenissen van klanten."

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi