Wie meer wil te weten komen over de ideale klimaatregeling kan vanaf nu een bezoek brengen aan de nieuwe websites van Daikin Europe N.V., de specialist in deze materie zowel voor thuisgebruik als voor gebruik in commerciële en industriële ruimtes. The Reference, het Gentse full service digital agency, stond in voor het uittekenen van de strategie, de functionele analyse, het strakke design en de slicing(in HTML5 en CSS3) van de nieuwe Daikin sites voor de EMEA landen. Na Daikin.eu, Daikin.be en talrijke andere landensites zullen de laatste van de 39 sites, binnen de gefaseerde planning, nog voor de zomervakantie live gaan.
Een strategisch traject vooraf
Daikin Europe N.V. wilde niet over één nacht ijs gaan en koos eerst voor een grondig strategisch traject. Samen met The Reference werden de noden van de EMEA filialen gedefinieerd en de strategie uitgeschreven met als duidelijke doelstellingen traffic te genereren naar de dealers en uiteraard conversie. Aangezien Daikin over een complex productengamma voor uiteenlopende doelgroepen beschikt werd veel aandacht besteed aan de informatiearchitectuur. Tegelijk werd de internetstrategie vertaald naar een set KPI's (Key Performance Indicatoren) en werd een ‘continuous improvement' programma opgezet.
Een duidelijke structuur en een verfrissende look
Op de nieuwe sites springen de klantengroepen van Daikin onmiddellijk in het oog. De site is meer customer focused geworden. Het eerste uitgangspunt voor navigatie is vertrekkend van de noden van de klant. Volgens deze noden worden de juiste oplossingen voor klimaatregeling, verwarming, koeling, ventilatie of luchtreiniging overzichtelijk voorgesteld. Er wordt ook een schat aan informatie over elk onderwerp meegegeven. Een tweede uitgangspunt is door middel van heldere applicatie iconen, die aanschouwelijk de weg binnen de talrijke toepassingsgebieden wijzen. Anderzijds kunnen specifieke producten via de ‘product finder', bovenaan in de header, snel en op een gebruiksvriendelijke manier worden gevonden. Het design werd strak en stijlvol gehouden via een sober kleurenpalet met voornamelijk grijze tinten en een functioneel gebruik van kleur en sterke contrasten. Grote visuals scheppen sfeer en helpen mee de doelgroepen te visualiseren.
"Dankzij het grondige strategische voortraject zijn de nieuwe websites krachtige verkoopondersteunende en verkoop genererende tools geworden. Doordat zij vanuit het standpunt van de bezoeker werden uitgetekend creëren ze business opportuniteiten voor ons. Deze uitgekiende ‘customer centric' structuur en de verhelderende lay-out zorgen er voor dat uiteenlopende profielen snel de juiste oplossingen vinden, elk vanuit hun respectievelijke invalshoek: zij het een concrete nood, of zij het onmiddellijk uitgaande van de specifieke toepassing. Bovendien kan de surfer daarnaast ook gewoon de ‘product finder' gebruiken om informatie op te zoeken. Het gekozen platform stelt ons in staat om al onze websites te beheren in één enkel systeem, zodat we de inhoud, lay-out en structuur kunnen delen vanuit een centraal punt. De functionaliteiten kunnen worden hergebruikt, hetgeen zeer kostenefficiënt is." zegt Tom Roels, Section Manager bij Daikin.
-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.
Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi