Retailer Wink en uitvaartspecialist DELA zijn twee bedrijven die goed begrepen hebben dat online customer intimacy opbouwen en weldoordacht campaign management voeren hand in hand gaan. Daarom hebben ze er alle belang bij dit grondig aan te pakken. De specialisten van The Reference/CRM hielpen hen mee de krijtlijnen uit te tekenen zodat ze vandaag de basis voor een future proof CRM creëren.
DELA
Via de websites DELA.be, ingedachten.be, safeinheaven.be en beforeyougo.be wil uitvaartspecialist DELA het thema overlijden online bespreekbaar maken, rouwenden bijstaan met praktische info en potentiële klanten informeren over de DELA uitvaartverzekering. Alle verkeer op dit online ecosysteem, dat door The Reference voor DELA werd gebouwd, wordt strategisch en operationeel ondersteund door het expertcenter The Reference/Perform.
Dit team werkt daarvoor op basis van 4 tracks: Analytics, Zoekmachineadverteren, Conversie en Zoekmachineoptimalisatie. Om deze dynamiek te ondersteunen werd recent ook het expert center The Reference/CRM betrokken in het plan.
Selligent
DELA en the Reference kozen ervoor om Selligent als tool in te zetten voor hun marketing automatisering zodat alle contactinformatie die beschikbaar is over alle touchpoints heen door DELA maximaal kan worden ingezet om de relevantie van de uitgezonden boodschappen te optimaliseren. Opgebouwd vanuit de verschillende ‘instapsites’, zal de contactendatabase van DELA op die manier ingezet worden om een nog waardevollere klantenrelatie uit te bouwen. ‘Om contactmomenten met onze (potentiële) klanten mogelijk én relevant te maken is een grondig campaign management met een state of the art tool zoals Selligent en de expertise van onze partner The Reference immers van groot belang gebleken.’ zegt An Van Sande, marketeer van DELA.
Ook nieuwkomer Wink doet mee
Ook Wink, de kersverse drive-in-winkelketen van groep Louis Delhaize, zal vanaf de start gebruik maken van een uitgekiend customer lifecycle management plan om de relatie met de klanten via het email kanaal te versterken en koos daarvoor ook The Reference en Selligent als partners. Het nieuwe winkelconcept, een primeur voor België, trekt volop de kaart van de tijdswinst. Klanten kunnen via de website producten bestellen en betalen. Al na twee uur kunnen ze hun de boodschappen ophalen in het afhaalpunt, waar de producten efficiënt en snel door de Wink-medewerkers in de koffer van de wagen van de klant worden geplaatst, zonder meerkosten.
‘Naast het bieden van een unieke, tijdbesparende manier om boodschappen te doen, willen wij meteen optimaal gebruik gaan maken de informatie waarover wij beschikken om onze klanten via e-mail informatie op maat te kunnen bieden. Eigenlijk is ons ultieme doel de klant zo gericht te kunnen aanspreken dat hij/zij in elke mail die van Wink in de mailbox valt iets interessant leest of er een voordeel haalt. Daaraan is een grondig strategisch traject voorafgegaan om de perfecte ervaring voor onze klanten in alle touch points uit te tekenen, een boeiende uitdaging die wij samen met de experten van The Reference/CRM hebben aangepakt.’ zegt Isabel Donvil, Marketing Manager bij Wink Market NV. ‘We zijn er helemaal klaar voor om onze klanten een optimale service te bieden, zowel in onze fysieke afhaalpunten als via onze digitale kanalen.’