Digital Managers Club (DMC), dat door vier professionals uit de sector opgericht werd, is een nieuw initiatief dat adverteerders en communicatieagentschappen wil bijeenbrengen in een exclusieve vereniging. Doel: de digitale media promoten en het uitwisselen van ervaringen aanmoedigen. Een eerste diner staat gepland voor de maand mei.
 

Geinspireerd door de Franse Internet Managers Club

De inspiratie voor de Digital Managers Club komt van de Franse Internet Managers Club. De organisatie heeft drie grote doelstellingen:

  • Regelmatig managers en besluitvormers uit de digitale wereld bijeenbrengen tijdens exclusieve evenementen;
  • Het uitwisselen van ervaringen organiseren tussen emblematische internetspelers in België;
  • Het internet promoten als een marketing- en communicatiemedium.

Maandelijks diner

Digital Managers Club zal elke maand een informeel diner organiseren waarbij professionals ervaringen kunnen uitwisselen en een voordracht bijwonen, gegeven door een bekende persoon uit de digitale wereld. Voor de eerste editie, die deze maand plaats heeft, zal DMC Cyril Zimmerman verwelkomen, oprichter en CEO van de reclameregie Hi-media; hij zal zijn visie uiteenzetten over de toekomst van de online publiciteit.

Digitale community

Op middellange termijn wil Digital Managers Club ook uitgroeien tot een platform voor andere projecten, die de digitale community willen verenigen en de digitale media in België willen promoten.

Lid worden

Om lid te worden van de Digital Managers Club moet men zijn kandidatuur indienen via de site www.digitalmanagersclub.be. Wie zich kandidaat stelt moet eerst via Facebook het peterschap vragen van drie leden, en daarna goedgekeurd worden door de Beheerraad van DMC. Dit coöptatiesysteem is uniek in de wereld van de professionele verenigingen in België.

Digital Managers Club is een gezamenlijk initiatief van Frédéric Martins (Rossel Advertising), Alain Mbange (DataSafer), Christer Trompet (AdVinci) en Olivier De Doncker (fullmedia.be).