De grootwarenhuisketen Carrefour heeft Mobilosoft gekozen om zijn mobiele sites uit te werken en het bedrijf vaste voet te geven op de sociale netwerken.
Buiten de centrale mobiele portaalsite (m.carrefour.be) heeft Mobilosoft ook de mobiele sites gebouwd van de drie merken van de Carrefour groep in België (Carrefour Supermarkten, Carrefour Market en Carrefour Express). Elk segment heeft zijn eigen grafisch universum gekregen. Dankzij de koppeling met het ERP van het bedrijf worden de adressen van de ongeveer 650 winkels van de groep in België automatisch geüpdatet, terwijl men via de zoekmachine de recepten van de Carrefour market kan vinden op zijn mobiele telefoon, wat altijd handig is wanneer men boodschappen doet.
Location based social networks
Mobilosoft is ook de leverancier die voortaan de gegevens beheert van alle Carrefour winkels op het sociaal netwerk Foursquare, platformen zoals Google Places, Google Maps, Google+. "In de nabije toekomst zullen die gegevens ook op Facebook gebruikt worden zodat de klanten het dichtstbijzijnde verkooppunt rechtstreeks vanuit dit sociaal netwerk kunnen vinden", aldus Georges-Alexandre Hanin, oprichter van Mobilosoft.
"De responstijd van de mobiele sites is zeer performant, wat uitstekend is voor ons imago als onlinemerk", onderlijnt Véronique Marichal, Digital Marketing Manager bij Carrefour België. "Alles stond zeer snel en gemakkelijk op poten, dankzij een toegewijd en proactief team. Mobilosoft heeft perfect begrepen wat wij nodig hebben".