Nielsen heeft haar eerste rapport vrijgegeven over succes van tv-series op Twitter. De meest opmerkelijke conclusies van het rapport kan je hier vinden:

Tv-tweets stegen met 38%

Tweets over tv-series zijn in het tweede kwartaal van 2013 toegenomen met 38% in de Verenigde Staten, wat een het totaal op 263 miljoen tv-gerelateerde tweets brengt. Vorig jaar waren er in hetzelfde kwartaal ‘slechts’ 190 miljoen.

Totaal bereik is 50x hoger

Volgens Nielsen & McKinsey kan het totaal bereik van een tv-serie berekend worden door het totaal aantal tv-twitteraars maal 50 te doen. Als er 2.000 mensen tweeten over een tv-serie dan zouden er ongeveer 100.000 kijkers voor de televisie zitten.

Top 10 tv-series volgens Twitter

Nielsen gaat ook een top 10 gaan publiceren van de meest besproken tv-series op Twitter. De voorbije week was dat de serie Scandal de week ervoor had Breaking Bad de koppositie.

Beursgang

Deze cijfers zijn natuurlijk goed nieuws voor Twitter. Aangezien deze afstevent op een beursgang. Met deze rapporten kan het adverteerders warm maken om meer in te zetten op Twitter en toont het de relevantie van het sociale netwerk aan. Nielsen zette dat ook al in de verf in augustus. Zo maakte het toen bekend dat tweets over een tv-show vaak zorgen voor een grote stijging in kijkers.