Vliegtuigmaatschappij British Airways kreeg er flink van langs op Twitter. Dat alles door een ontevreden klant wiens bagage zoekgeraakt was. De man was zo kwaad dat hij 1000 dollar betaalde aan Twitter om zijn bericht een groter bereik te geven. Resultaat: 76.000 mensen zagen de tweet & hij kreeg zijn bagage intussen terug. Is een nieuwe trend gezet?
Promoted Tweet
Hasan Syed raakte zijn bagage kwijt op een vlucht van Chicago naar Parijs. Omdat hij niet goed geholpen werd door de klantenservice lanceerde de man een klaagtweet via Twitter.
Hij betaalde 1000 dollar om deze kwade promoted tweet (nvdr. een tweet die doorgaans gebruikt wordt door bedrijven als marketingactie) de wereld in te sturen. Deze tweet was te lezen door alle 76.000 volgens van British Airways op Twitter.
Syed’s Twitter-actie werd opgepikt door Amerikaanse nieuwszenders zoals CNN & NBC, hierdoor kreeg de man eindelijk antwoord van de klantenservice van de Britse luchtvaartmaatschappij. Intussen zou zijn bagage gelokaliseerd zijn.
Nieuwe trend?
Het is ongewoon dat een particulier gebruik maakt van een promoted tweet om een bedrijf tot verantwoording te roepen. Is een nieuwe trend gezet? Een marketingmedewerker van luchtvaartmaatschappij JetBlue liet via Twitter weten dat hij er niet zou van schrikken dat het nog vaker zal gebeuren:
Zou jij een dergelijke actie durven opzetten indien je te maken krijgt met een slechte klantendienst?