Groothandels Vandenbulcke Oostende, Vervaet Gent, Vervaet Brussel en Gils Vilvoorde lanceren samen met The Reference een nieuw merk: Partool. Het wordt een nieuwe webshop waar waarin het uitgebreide gamma van alle vestigingen verenigd wordt.
Aankopers van professioneel lasmateriaal, aandrijvingen, industrie-onderdelen en gereedschap zullen deze nieuwe merknaam dus gegarandeerd leren kennen. The Reference, het full service agency uit Gent, stond in voor de merkoefening en werkte het volledige lanceringstraject uit.
Stock, service & premium quality
Etabl. Vandenbulcke nv uit Oostende breidde sinds de oprichting in 1949 zijn aanbod voortdurend uit. Vlak voor de milleniumwissel kwamen de zaken Vervaet Gent en Vervaet Brussel de groep versterken.
Sinds 1 januari 2013 werd ook lasspecialist Gils uit Vilvoorde aan de organisatie toegevoegd. Elk van de vestigingen heeft specifieke vakspecialisten en een grote voorraad professioneel lasmateriaal, aandrijvingen, industrie-onderdelen en gereedschap in huis. De sterke troeven blijven de uitgebreide stock, de uitstekende product- en vakkennis en uiteraard de klantgerichtheid, de ruime flexibiliteit en de no-nonsense aanpak. Partool beschikt over een eigen herstel- en leveringsdienst en kan zo de band met de klant optimaal onderhouden.
Puntjes op de e-shop
Bernard Verhelst is eigenaar en gedelegeerd bestuurder van Partool. “Omdat dit project duidelijk een sleutelmoment is in de evolutie van het bedrijf, besloten we een beroep te doen op een externe partij met de nodige ervaring om ons vooruit te helpen. We willen ons verder onderscheiden, ons beter positioneren in de markt en daarenboven onze service uitbreiden met een e-shop. The Reference bleek de ideale partner. Zij hielpen ons om onze nieuwe huisstijl feilloos door te trekken in de hele werking van het bedrijf. Nu vinden onze klanten alle info op een nieuwe en stijlvolle website waar ze meteen ook kunnen nakijken waar een product in stock is. Dankzij een klantvriendelijk systeem kunnen ze de nodige producten makkelijk opzoeken, doorgeven en opvolgen.“
“Onder de vleugels van het nieuwe merk kunnen de groothandels voortaan coherenter naar de klant stappen”, zegt Peter Van Wijnaerde, creative director bij The Reference. “De krachtige naam ‘Partool’ is het uithangbord, samen met de baseline ‘the industrial reserve’, maar er is ook nog steeds ruimte om te verwijzen naar de vestiging in kwestie. Er werd zowel een intern als een extern communicatieplan uitgeschreven om de nieuwe naam in te voeren binnen het bedrijf en daarna het merk in de markt te zetten. Door consequent de brand identity door te trekken naar alle communicatiemateriaal bereiken we onmiddellijk maximale herkenbaarheid: van de website met stijlvolle nieuwe productfotografie en de templates voor de newsletters in Measuremail tot en met leuke gadgets, leaflets, kantoormateriaal en de belettering van de fleet..."
"Geen detail werd over het hoofd gezien en alles werd tijdig afgewerkt voor inspirerende lanceringsevenementen. Aangezien één van de belangrijkste aspecten van de merkbelofte van Partool de immer uitmuntende klantenservice is, werd eveneens een nieuwe webshop toegevoegd aan de dienstverlening. Dit project werd in Open CMS gerealiseerd en op maat ontwikkeld. Het Ogone-systeem zorgt voor veilige betalingen en via de volledige integratie met de back-end van Partool beschikken klanten over realtime stock- en bestellingsinfo.”