Net zoals Facebook gaat de sociale netwerksite Twitter binnenkort van start met het tonen van advertenties aan de hand van internetgedrag. Hiermee zou Twitter haar reclame-inkomsten een flinke boost willen geven. Dat zegt de marketingsite AdAge.
Gesponsorde berichten via retargeting
Bezoekers zouden aan hun cookies worden herkend en aan de hand daarvan gesponsorde berichten te zien krijgen van advertentie-partners. Om Twitter gebruikers niet te overstelpen met advertenties is het waarschijnlijk dat daarvoor premiumtarieven in rekening worden gebracht.
Facebook bouwde eerder al een vergelijkbaar platform. Wanneer Twitter deze nieuwe advertentie-mogelijkheden gaat lanceren is nog niet duidelijk.
Trekt Twitter binnenkort naar de beurs?
Naar verluidt wil Twitter ook grote merken toegang tot het platform bieden. Volgens AdAge zou een niet nader genoemde multichannelretailer kandidaat zijn om het te gaan gebruiken.
Analisten verwachten dat de advertentieomzet van Twitter door de introductie van een geavanceerd advertentie-platform flink zou kunnen stijgen tot ver boven de 582,8 miljoen dollar, wat de huidige inkomsten zijn die Twitter momenteel genereert via advertenties.
De uitrol van het platform zou bovendien een flinke stap voorwaarts zijn in de richting van een mogelijke beursgang. Volgens analisten zou Twitter ten vroegste volgend jaar naar de beurs trekken.