Prestige Marketing maakte een overzicht van 3 revoluties in advertising die dit jaar nog zullen doorbreken. Zo bekeek het marketing agency drie opmerkelijke advertentie-plannen van Google, Facebook & Apple. Hieronder een overzicht:
- Volgens Prestige zal Facebook heel binnenkort advertenties uitrollen die specifiek gericht zijn naar werkzoekenden. Momenteel staat LinkedIn op dit vlak nog aan de leiding in dit segment. Facebook strandt op de tweede plaats. We zijn benieuwd!
- Apple zou een patent ingediend hebben om advertenties te gaan posten die passen bij jouw humeur. Om dat de gaan doen zou Apple jouw online activiteit gaan analyseren. Zo zou jouw humeur kunnen bepaald worden op basis van jouw posts op sociale media, video's die je bekeken hebt & muziek die je beluisterd hebt.
- Twitter zou dit jaar adverteerders toegang geven tot gebruikers-gegevens om hen toe te laten om heel gericht te targeten. Zo zouden adverteerders bestaanden klanten kunnen targetten via Twitter. Of zou het al bestaande klanten bestaande promoties niet kunnen laten zien. (Herinner je je iPad-gate bij Telenet?).
Naar welke van deze drie marketing (r)evoluties kijk jij het meeste uit?