Facebook gaat de hoeveelheid Promotionele Berichten in de NewsFeed verminderen. Dat maakte het sociale netwerk zaterdag bekend. "Het doel van het Nieuwsoverzicht is om mensen dingen te laten zien die ze graag zien. Vanaf januari 2015 gaat het aantal Promo-content in de Newsfeed drastisch verminderen," zegt Facebook.
Onderzoek
"Recentelijk heeft Facebook mensen gevraagd naar hun mening en hieruit bleek dat ze meer verhalen van vrienden en de Pagina's de voor hen belangrijk zijn willen zien, en minder promotionele inhoud," zegt Facebook in een persbericht.
Berichten die over onderstaande eigenschappen beschikken zullen ook minder worden getoond:
Deze berichten verdwijnen
- Berichten die er alleen op gericht zijn om een product te kopen of een app te installeren
- Berichten die mensen pushen om aan acties en wedstrijden mee te doen
- Berichten die content van advertenties hergebruiken
Vanaf januari 2015 zullen mensen minder van dit soort berichten in hun Nieuwsoverzicht zien.
Bron: Facebook