Netflix is in de laatste rechte lijn om het eerste seizoen van Marco Polo te lanceren - een serie gaat over het leven van de gelijknamige ontdekkingsreiziger. Het is de eerste keer dat Netflix een tv-serie tegelijkertijd in ongeveer 50 landen tegelijk zal uitrollen. Daarnaast is de reeks ook de duurste die de videostreamer ooit maakte. Enkel Game of Thrones (HBO) kost meer.
Duurste serie ooit voor Netflix
Netflix wil groots uitpakken met Marco Polo. Volgens The New York Times hebben de eerste 10 episodes ongeveer 90 miljoen dollar gekost. Enkel Game of Thrones van concurrerend productiehuis HBO is duurder. Het prijskaartje toont ook meteen de ambitie die Netflix heeft met de serie.
Marco Polo is voor Netflix een van de belangrijkste tvshow-lanceringen die het al heeft gedaan. Het is de eerste keer dat Netflix een tv-serie tegelijkertijd in bijna 50 landen tegelijk zal uitrollen én enkel te zien is via de videostreamer zelf. Op 12 december wordt de serie internationaal gelanceerd.
Exclusieve Shows als oplossing voor groeivertraging?
Sinds 2014 heeft Netflix haar aanbod in heel wat landen in Europa gelanceerd, waaronder België. Toch is de groei in aantal leden niet zo goed als gehoopt. Netflix had verwacht om in Europa 2,36 miljoen leden aan te trekken, maar haalde ‘slechts’ 2 miljoen nieuwe leden. Ook in Amerika is de groei van Netflix iets trager dan verwacht.
Hierdoor staat Netflix onder druk van beleggers om haar groei verder te boosten. De komst van nieuwe topseries die enkel op Netflix te zien zijn (zoals Marco Polo) zouden zijn dus van cruciaal belang. Het zou best kunnen dat als deze serie aanslaat - dit zorgt voor een toestroom van nieuwe Netflix-abonnementen.
Op 12 december is het zover, dan wordt Marco Polo gelanceerd via Netflix. De serie zal tegelijktijdig gelanceerd worden in de - intussen bijna 50 - 'Netflix-landen'. Hieronder de teaser voor de serie: