Meesterlijke Call to Actions uitwerken is een kunst. Vaak speelt de vorm, kleur en grootte een belangrijke rol. Maar wat zijn nu de best practices rond het creëren van de best converterende CTA's? Met welke zaken hou je het best rekening en wat doe je beter niet? Hier enkele duidelijke tips: 

Bekijk de Conversion Day speeches over CTA design

 

 

De samenvatting:

#1 Gebruik niet het woord submit
=> Omschrijf de actie die de bezoeker gaat nemen

#2 Stop jouw CTA niet weg in een hoekje van jouw pagina
=> Zet CTA’s op een prominente plaats

#3 Gebruik niet hetzelfde kleur voor je CTA als de kleur van jouw pagina
=> Gebruik contrasterende kleuren

#4 Maak je CTA niet te klein
=> Maak je CTA groot en opvallend zodat ze er uit springen

#5 Je CTA is beter niet flat
=> Zorg ervoor dat je CTA er klikbaar uitziet zoals een knop

#6 Gebruik je CTA op het juiste moment en op de juiste plaats
=> Gebruik CTA’s die gealiëneerd zijn met de interesse

#7 Gebruik niet teveel woorden in je CTA
=> Wees kort en bondig

#8 Gebruik geen vage en holle woorden
=> Maak gebruik van actieve woorden die aanzetten tot actie

#9 Oversellen en underdeliveren heeft alleen maar negatieve effecten
=> Zet de juiste verwachtingen

#10 Link je CTA’s niet naar je homepagina
=> Link CTA’s naar de specifieke landingspagina’s die erbij komen. De relevantie zo hoog mogelijk maken

Paul Boag, Johan Verhaegen & Pieter Jan Troost gaan op Conversion Day dieper in op hoe u uw bezoeker overtuigt met een sprekende Call To Action.

#11 Gebruik niet teveel CTA’s op 1 pagina
=> Je maakt beter gebruik van 1 primaire en 1 secundaire CTA

#12 Bouw vertrouwen op bij de bezoeker
=> Maak gebruik data en testimonials om uw offer te ondersteunen

#13 Ga goed na waar je overal je CTA kan tonen
=> Gebruik CTA’s overal, in je email, op landingspagina’s, op social

#14 Steek variatie in je CTA’s
=> Experimenteer met CTA’s, A/B test verschillende CTA’s tegen elkaar

#15 Vergeet niet je CTA te optimaliseren voor zoekmachines
=> Integreer zoekwoorden in de alt tags van je CTA

#16 Gebruik geen Flash of gecompliceerde animaties
=> Gebruik CTA’s die geoptimaliseerd zijn om ook op mobile devices perfect te tonen

#17 Branding kan geen doelstelling zijn van een CTA
=> Bied waarde aan de bezoeker

#18 Pas je CTA aan aan je bezoeker
=> Personaliseer je CTA op basis van wie er op jouw site surft

#19 Prop je pagina niet vol met CTA’s en banners
=> Voorzie de ruimte voor een CTA om er uit te springen

#20 Wees niet geobsedeerd door de pixelperfecte afbeelding in je CTA
=> Met de juiste woorden in je CTA kan je al ver geraken