Teamleader, de CRM start-up uit Gent, komt af met een innovatieve Nieuwjaarsupdate en lanceert een eigen Voice Over IP (VoiP), waardoor bedrijven rechtstreeks kunnen bellen vanuit de browser. Hierdoor kunnen gebruikers met één klik handsfree bellen en opnemen, binnen- en buitenlandse telefoonnummers aankopen en gemakkelijk de computer bedienen tijdens het bellen.

Wat is het?

Met Teamleader Voice kunnen bedrijven – zonder externe partij - bellen via click-to-dial. Zo kunnen ze gemakkelijk klanten opbellen, rechtstreeks vanuit de browser. Je hebt geen vast toestel nodig, maar je kan met een headset alle oproepen starten zodat je steeds je handen vrij hebt. Door de koppeling met de CRM zie je bij inkomende oproepen steeds welke klant belt.

Bijkomend voordeel: je kan met Teamleader onmiddellijk buitenlandse nummers aankopen, waardoor internationale klantenservice erg betaalbaar blijft. Hoe werkt het? Het telefoonverkeer loopt via internet tot buitenland, ter plaatse gaat het naar de vaste lijn. Zo betaal je alleen de plaatselijke kosten van het telefoonverkeer.

Innovatief

Momenteel wordt zelfs gewerkt aan een functie die je gsm koppelt aan de VoIP. Dit wil zeggen dat je binnenkort gewoon je eigen mobieltje kan gebruiken om via de VoIP klanten op te bellen en oproepen te ontvangen. Eén click in de browser, en je smartphone belt naar jouw contactpersoon. 

“We ondersteunen al even VoIP-telefonie, maar nu zijn wij de eerste Belgische CRM die met een eigen succesvolle versie afkomt.” – Jeroen De Wit

Hoe werkt het?

Hoe het precies in zijn werk gaat zie je in onderstaand filmpje:

Meer info: www.teamleader.be