Vandaag wordt IeLon.be gelanceerd. Het brein achter dit initiatief is Marnik D’Hoore, de man die afgelopen jaren Bloovi.be uitbouwde tot dé nieuwssite voor de digitale sector.

Waarom ieLon.be?

Op zowel maatschappelijk als zakelijk niveau verandert de wereld vandaag de dag aan een razendsnel tempo. Ondernemers krijgen te maken met een tsunami aan ontwikkelingen die van de bedrijfsvoering een dagelijks topsportgevecht maken. En dat op verschillende vlakken: sales, financieel beheer, HR, strategisch beleid, marketing, communicatie en digitale ontwikkelingen

Concurrentie, innovatie en disruptie: 3 handen op 1 buik

Ook niet onbelangrijk is de concurrentie die de bovenhand neemt en toeslaat uit de meest onverwachte hoeken. Een willekeurige enthousiasteling op sneakers kan een app ontwikkelen die een hele sector op zijn grondvesten doet daveren. Alleen al in 2014 traden in de VS zo’n 48 start-ups toe tot de club van bedrijven die meer dan één miljard dollar waard zijn. Een bedreiging voor traditionele bedrijven, dat is duidelijk.

Denk bijvoorbeeld eens aan digitale transformaties zoals 3D-printing en the internet of things. Of andere nieuwigheden, met name de ‘sharing economy’en zelfrijdende auto’s. En deze fenomenen zijn slechts enkele van de vele disruptieve ontwikkelingen. Stuk voor stuk dwingen ze ondernemers van vandaag om expertise op te bouwen in alle mogelijke domeinen. Enkel zo houden ze hun bedrijf als geheel ‘vloeibaar’, en kunnen ze bijbenen met dergelijke trends en ontwikkelingen.

De eerste Vlaamse informatie- en inspiratiebron voor ondernemers

Het is duidelijk: de overschakeling van de diensteneconomie naar de netwerkeconomie betekent een soort nieuwe industriële revolutie in het kwadraat.

Marnik D’Hoore, de oprichter van IeLon legt uit: “Om van al die ontwikkelingen op de hoogte te blijven, hebben ondernemers voortdurend nood aan inspiratie. Deze leidt tot innovatieve inzichten, nieuwe contacten en baanbrekende samenwerkingen. En de mogelijkheid om zichzelf telkens opnieuw uit te vinden.”

IeLon.be wil met haar dagelijkse updates die inspiratiebron zijn. De naam doet haar concept dan ook eer aan: het is een knipoog naar Elon Musk, die als oprichter van Paypal, SpaceX en Tesla hét voorbeeld is van de ondernemer die erin slaagt om inspiratie te vinden, en telkens de lat hoger legt.

“Met Bloovi.be en onze evenementen zijn we erin geslaagd een bijzonder sterke community op te bouwen voor de digitale sector,” gaat D’Hoore verder. “Dankzij deze bagage zijn we overtuigd dat we ook dagelijks relevant nieuws kunnen brengen voor leidinggevenden, ondernemers, managers en intrapreneurs. Dit met als doel hun organisatie mee te laten surfen op de golven van de disruptie.”

Conclusie? IeLon.be is de eerste informatie- en inspiratiebron in Vlaanderen die alle interessante informatie rond groei, productiviteit, digitale ontwikkelingen, leiderschap en zelfs nieuwe business ideeën centraliseert. Resultaat: lezers vinden in één oogopslag de nodige inspiratie om zich te onderscheiden in het sterk evoluerende landschap van vandaag. Daarvoor staat een onafhankelijke redactie van specialisten in diverse domeinen garant.

www.ielon.be