Nadat er geruchten opdoken dat Uber van plan was om de logistieke sector te disrupten, lijkt het nu menens te worden. "Het leveren van pakjes is nu niet langer een experiment, het wordt een deel van ons business model," klinkt het. Het internetbedrijf voegt de daad bij het woord en breidt haar pakjesdienst UberRush verder uit in de Verenigde Staten. Dit zijn de plannen:
UberRush: de nieuwe on-demand pakjesdienst
Amerikaanse bedrijven kunnen nu beroep doen op een lokale on-demand pakjesdienst die pakjes ophaalt & aflevert via Uber-bestuurders én fietskoeriers. UberRush voegt de daad bij het woord en rolt de dienst verder uit in New York, San Francisco en Chicago.
Uber is al een tijdje bezig om de dienst te testen op beperkte schaal in de Amerikaanse stad New York. In Chicago zullen alle leveringen door Uber-chauffeurs gebeuren, in San Francisco zal zowel een beroep zal gedaan worden op chauffeurs als fietskoeriers.
UberRush kan volgens Uber erg makkelijk geïntegreerd worden in het businessmodel van winkels en kan zelfs gekozen worden als een aflevering methode tijdens het check-out proces.
De oorlog om de logisitieke sector lijkt begonnen
Om UberRush vlot te integreren in het online check-out proces van lokale retailers kunnen ze een beroep doen op e-commerce software van Uber-partners zoals Shopify, Bigcommerce, Clover en ChowNow. Retailers die deze software gebruiken kunnen UberRush simpel toevoegen tot de check-out mogelijkheden.
De oorlog om de logistieke sector lijkt begonnen. Benieuwd hoe dit zal uitdraaien!