Veel ondernemers zullen zich hun eerste offerte nog herinneren. Best een spannend moment: elk moment gaan neuzen in je inbox - of postbus! - ongeduldig wachtend op antwoord. Wordt ze aanvaard of niet? Deze gratis whitepaper toont hoe je een offerte kan maken die écht scoort:
Offertes maken lijkt vanzelfsprekend, maar...
Die spanning verdwijnt snel. Daarna loop je het risico op een of meerdere van volgende zaken:
- De offerte lijkt vanzelfsprekend, en verliest dus haar duidelijk, welomlijnd doel.
- De offerte wordt een automatisme, waardoor je nog amper stilstaat bij de inhoud en impact ervan.
- De offerte wordt onderschat, al is het in feite een ontzettend krachtig middel in de verkoop.
- Ook het omgekeerde is waar: stop je tientallen uren tijd en energie in offertes, dan zorg je er maar beter voor dat een aanzienlijk deel ervan aanvaard wordt. Zoniet loopt de prijs per offerte al snel op.
Zo maak je een offerte die écht scoort:
Verkopen is geen exacte wetenschap. Door enkele eenvoudige principes toe te passen, kan je echter de slaagkans van je deals aanzienlijk verhogen. De juiste offerte is daarin ontzettend belangrijk.
Beginnen doe je met een checklist van de broodnodige basics. Daarna ga je aan de hand van een aantal richtlijnen aan de slag om een offerte te schrijven die écht scoort.
Klinkt je dat als muziek in de oren? Download dan snel ons ebook via onderstaande knop. Laat het jouw leidraad zijn om betere offertes te schrijven, keer op keer.