foto: shutterstock.com
Je bent het waarschijnlijk al beu gehoord om te horen hoeveel macht consumenten tegenwoordig hebben. Ze zijn beter geïnformeerd, ze zijn minder loyaal en shoppen steeds meer mobiel. Ze verwachten dat merken een fantastische klantenervaring bieden en liefst van al willen ze ook online een persoonlijke aanpak. Deze whitepaper legt uit hoe je daarmee kan beginnen.
Het belang van context
Steeds meer bedrijven zijn in staat om klanten een reminder te sturen wanneer ze een item in hun online winkelmandje laten zitten zonder het aan te kopen. Daarnaast kunnen steeds meer merken ook promoties op maat opsturen die gebaseerd zijn op de koopgeschiedenis van de consument. Veel van deze acties kunnen uitgevoerd worden omdat content systemen steeds vaker afgestemd worden op de commerciële motor van het bedrijf.
Weg met silo’s!
Concreet: marketing teams die in dialoog gaan met consumenten via digitale kanalen hebben tegelijk ook zicht op commerciële informatie. Het resultaat: marketeers kunnen uitpakken met sterk gepersonaliseerde content die rekening houdt met het gedrag én context waarin de klant zich bevindt.
Het is voor bedrijven echt moeilijk om tot dit punt te komen. In heel veel bedrijven zit informatie in silo’s waardoor cruciale informatie niet tot bij de juiste personen geraakt. Toch zijn de voordelen gigantisch. Bedrijven hebben hulp nodig om deze stap te kunnen maken.
Deze whitepaper van Sitecore legt uit hoe je kan starten met contextual commerce, waarom je jouw content en commerciële kanalen met elkaar moet verbinden én welke technologie je precies nodig hebt om ermee van start te gaan. Hier kan je de whitepaper downloaden. Veel leesplezier!