Dagelijks steken duizenden mensen energie in content marketing. Toch is content redelijk waardeloos als je te weinig tijd steekt in het promoten ervan. Want met gerichte promotie kan jij jouw content sneller en gerichter naar het juiste publiek brengen. Hoe je dat aanpakt? Met deze 5 slimme tools:
Facebook ads en Twitter advertenties blijven de meest bekende tools om je content te promoten. Facebook weet bijna alles over iedereen, waardoor jij een extreem relevant publiek kunt bereiken. Bij Twitter kan je ook je doelgroep verfijnen via keywords, hashtags, volgers enzovoort. Maar er zijn nog andere oplossingen die je op vlak van content promotion sterk vooruit helpen.
1. ContentMarketer.io
De juiste content hebben is een ding, ze bij het juiste publiek krijgen is een ander. Met ContentMarketer.io heb je enkel de URL van het geschreven artikel nodig, en in een paar clicks krijg je een lijst te zien met relevante e-mailadressen, Twitter-gebruikers en contactformulieren. Die kan je helemaal aanpassen en tweaken naar wens. En uitsturen naar al die relevante contactpersonen, uiteraard! Resultaat: een hogere response rate.
2. Buffer
Vergeet het 10x opnieuw delen van eenzelfde artikel! Met een Buffer account kan je jouw content in één klik op al je social media profielen (Twitter, Facebook, LinkedIn,...) posten. Bovendien kan je instellen dat je artikels op een specifiek tijdstip wordt gedeeld. In Buffer kan je dan ook zien op welke momenten je doelpubliek het meest actief is. Tot slot zie je in een helder overzicht welke posts het beste scoorden. Handig!
3. Zapier
Marketing automation krijgt een nieuwe dimensie dankzij Zapier. Met deze tool kan je verschillende programma's en tools aan elkaar koppelen. Als je bijvoorbeeld bepaalde elementen hebt getagd in een groepsgesprek op Slack, kunnen die automatisch worden toegevoegd aan Buffer.
4. Zemanta
Hoe divers je blog ook is - je wil voornamelijk kwalitatieve traffic, toch? Zemanta is een van de beste betalende tools voor je contentpromotie. Zo kan je artikels toevoegen aan een feed, waardoor ze gepromoot worden op relevante websites, blogs en andere artikels. Daarnaast toont de tool waar je (potentiële) klanten vertoeven. En had ik al gezegd dat Zemanta een gigantisch netwerk heeft?
5. Outbrain
Toegegeven, Outbrain zou een broertje kunnen zijn van Zemanta. Beide hebben een netwerk met een doelpubliek van meer dan 500 miljoen. En dat allemaal door verwijzingen naar artikels op relevante blogs en nieuwsplatformen. Deze tool kan traffic van uiterst kwalitatieve websites naar jouw website brengen.
Welke tools gebruik jij om je contentpromotie een pak efficiënter te maken?