Het hele Bloovi team
Bloovi werd in 2012 opgericht door Marnik D’Hoore. Ondertussen legde Bloovi al een lange weg af. Waar het toen niet meer dan een jobplatform was, groeide het vandaag uit tot een website die ondertussen als dé referentie geldt op de markt en dagelijkse relevante verhalen brengt, en een hele reeks aan events die impact maken. Een prachtig groeiverhaal, maar wel eentje dat dringend nood heeft aan nieuw bloed. Daarom zijn ze ook naarstig op zoek naar vier nieuwe collega’s.
Klein team, grootse aanpak
Wie vandaag naar Bloovi kijkt, ziet een goedlopende website met relevante verhalen en spraakmakende events, waaronder het paradepaardje WebTomorrow dat dit jaar maar liefst twee dagen duurt. Toch zit er maar een klein team achter dat alles. “We werken hier met een team van zeven, waaronder ikzelf, en dan nog enkele freelancers waar we een nauwe band meehebben,” licht founding CEO Marnik D’Hoore toe. “Vaak als we dat zeggen, staan mensen versteld dat we alles bolwerken met zo’n kleine groep werknemers. Ja, soms is dat pittig, maar het maakt ons tegelijk ook erg flexibel en mobiel.”
“Ik beschouw het als een compliment dat mensen verbaasd zijn dat het Bloovi team zo klein is. Dat wil zeggen dat iedereen hier enorm goed werk aflevert.”
Binnen het Bloovi team heerst een open en ontspannen sfeer. Iets waar Marnik nauw over waakt. “Je personeel leiden, het is geen gemakkelijke taak. Toch gebruik ik geen artificiële HR-trucjes. Ik ga af op mijn buikgevoel. Zo werkt naar mijn gevoel een open kantoorruimte binnen Bloovi het best. Iedereen zit bij elkaar. Ook ik. Geen deuren of muren die ons scheiden. Ik wil mijn team graag bij elkaar. En dat elke medewerker natuurlijk ook graag bij zijn collega's is.”
Wie toch af en toe nood heeft aan afzondering, kan in andere delen van het kantoor terecht.
Iedereen deelt dezelfde kernwaarden
Een hecht team creëren doe je niet zomaar. Marnik is dan ook bij elke sollicitatie betrokken. “Niet alleen wat mensen kunnen, interesseert mij. Ik kijk ook naar hun persoonlijkheid. Passen ze bij de rest van ons team? Uiteindelijk zit je dagelijks met je collega’s samen. Je ziet hen haast meer dan je lief en je vrienden. Dus dan moet het ook klikken. Competenties zijn belangrijk, maar wat heb je aan iemand die niet met de rest kan samenwerken? Het klinkt cliché, maar die klik moet er dus echt wel zijn.”
Het Bloovi team tijdens de laatste editie van de Digital Marketing Awards.
“Hoewel iedereen hier een verschillend karakter heeft, zie ik bij elk van hen dezelfde kernwaarden terugkomen. Teamplayers die verantwoordelijkheid nemen en zelfstandig kunnen werken. Die kenmerken vind ik dan ook enorm belangrijk."
"In ons DNA zit er ook duidelijk een ‘target driven mindset’ ingebakken. Dat zie en voel je in alles wat we doen. Pas op, het zijn niet enkel de harde cijfers die voor ons van tel zijn. We willen ook tevreden lezers, bezoekers en partners, dat staat absoluut bovenaan onze lijst. Maar zelfs dat proberen we te kwantificeren. Anders ben je met nattevingerwerk bezig.”
“Ik kijk niet enkel naar wat iemand kan, maar ook hoe iemand is. Past die persoon wel bij ons en bij Bloovi?”
Van The Next Web tot Leo’s
Nu, een goed team samenstellen is één, maar dat team ook gelukkig houden, is iets anders. Marnik is dan ook erg betrokken bij zijn personeel. “Ik vind het erg belangrijk dat mensen zich kunnen blijven ontplooien. Zo trekken er regelmatig werknemers naar grote internationale conferenties zoals The Next Web en Web Summit. Ook vakantie draag ik hoog in het vaandel. Daarom krijgt iedereen hier vijf extra vakantiedagen, bovenop de wettelijke vakantiedagen. Waarvan eentje op hun verjaardag, bij wijze van cadeau.”
“Je moet je werknemers niet beperken, maar net de ruimte geven om te bloeien. Ook tijdens de werkuren.”
“Ook in het dagelijkse kantoorleven zorg ik ervoor dat niemand iets tekort komt. Zo voorzie ik voor alle werknemers een gedegen MacBook en iPhone. Je moet dus wel een Apple liefhebber zijn, wil je hier aan de slag gaan. Daarnaast vind je altijd vers fruit en genoeg koekjes en chocolade. Vooral de Leo’s zijn hier erg populair, heb ik al gemerkt,” lacht Marnik.
Teambuildings om nooit meer te vergeten
“Ook buiten de kantooruren doen we al eens iets samen. Onlangs gingen we nog bowlen met ons zusterbedrijf Bloovi Me. Laat ons zeggen dat we gelukkig een pak beter zijn in onze job dan in bowlen. Onze laatste teambuilding was er ook eentje die we nooit meer zullen vergeten. We brachten samen de nacht door op een vlot, waar we filosofeerden over ons leven met en buiten Bloovi. Dan leer je elkaar wel echt kennen, ja.”
Het befaamde ‘Bloovi vlot’.
Marnik voelt dat het tijd is om met Bloovi nog een versnelling hoger te schakelen. Maar niet enkel in de termen van geld of grootte. “Een bedrijf is voor mij méér dan een organisatie die financiële winst moet najagen. Begrijp mij niet verkeerd, dat blijft wel belangrijk om te groeien. Maar met Bloovi wil ik vooral verder aan een merk bouwen. Bloovi als nummer één-merk voor thema’s zoals, ondernemen, innoveren, marketing en persoonlijke groei, dat is het doel. Maar daarvoor heb je een ijzersterk team nodig.”
Heb jij goesting om het Bloovi team te vervoegen? Bekijk de vier vacatures en solliciteer nu, en wie weet verwelkomt Bloovi je binnenkort op haar fantastische werkvloer!