Bron foto: Shutterstock
Twitter heeft een hobbelig parcours achter de rug en moest in 2016 heel wat werknemers laten gaan. Een tijd geleden vertelden we al over oprichter Jack Dorsey’s nieuwe groeiplannen voor het bedrijf. Maar welke impact heeft de nieuwe strategie op de trendvoorspellingen van 2017? Volgens social media bedrijf Buffer mogen we ons verwachten aan deze 3 nieuwe elementen:
#1 Live content en broadcast partnerships
Laten we eerlijk zijn: Twitter is niet langer een social media platform, maar eerder een nieuwskanaal. Logischerwijs ambieert het bedrijf ook zelf om hét middelpunt te zijn van wat er leeft in de wereld. Het ziet ernaar uit dat Twitter zich in 2017 meer zal toeleggen op trending video’s en livestreams (via Periscope), mede dankzij haar broadcast partnerships met organisaties zoals NFL.
Voor marketeers en bedrijven betekent dat misschien wel een massa aan real-time gesprekken op shows en evenementen. Twitter’s live broadcasting plannen zou bovendien wel eens een enorme kans kunnen betekenen voor interactieve content en ads.
#2 Pestgedrag verhelpen
In november 2016 kondigde Twitter aan dat ze haar ‘mute’-knop zou uitbreiden tegen pestgedrag en scheldpartijen. Met die knop kan je als gebruiker niet alleen andere Twitteraars uit je feed houden, maar ook notificaties het zwijgen opleggen volgens zoekwoorden en zelfs hele gesprekken.
Dit jaar wil Twitter nog nadrukkelijker de strijd aangaan met haatdragende en irritante berichten. Zo bekijkt het bedrijf de mogelijkheid om een ‘haatdragend gedrag’ rapporteringsknop te voorzien. Meer nog, Dorsey’s bedrijf wil zelfs veranderingen aanbrengen in haar beleid over de manier waarop ze omgaat met gebruikers die grove taal gebruiken.
Hoewel dit niet zozeer een marketingtrend is, wordt het hoe langer hoe meer ongetwijfeld wel een slimme tactiek om van Twitter een openbaar en toegankelijk platform te maken. Voor iedereen.
#3 Betere customer service
Twitter heeft al flink gesleuteld aan haar interne keuken en functionaliteiten om zowel haar particuliere als professionele klanten beter te ondersteunen. Het gros van de bedrijven heeft er al een prioriteit van gemaakt om via Twitter een betere customer service te verlenen naar hun klanten toe. Er wordt daarom verwacht dat Twitter dit jaar de nieuwe, nodige tools zal aanreiken om hen daarbij te helpen.
Vraag jij je af welke trends we op andere social media kanalen mogen verwachten? Ontdek ook wat Facebook, Instagram en Snapchat in 2017 te bieden hebben!