Bol.com stelt haar winkel vanaf vandaag ook open voor Belgische winkeliers, met én zonder webwinkel. Dit geeft winkeliers in België de kans om hun assortiment via bol.com online beschikbaar te stellen aan ruim 4,5 miljoen klanten in België én Nederland en zo extra bereik en inkomsten te creëren. Dankzij het toevoegen van artikelen van andere winkels krijgen klanten van bol.com nu nog meer gemak en keuze in assortiment, prijs en beschikbaarheid. De Belgische ondernemers Festivalking.com, Elektrokoning.be, bmini.be en Emob.eu hebben zich al aangesloten als verkoper. Ook Willy Naessens Swimming Pools gaat haar toebehoren verkopen via bol.com.
In 2011 al in Nederland
In 2011 lanceerde bol.com het verkopersmodel in Nederland. Inmiddels verkopen al ruim 10.000 Nederlandse zakelijke verkopers via bol.com. Samen hebben ze het totaalassortiment van bol.com laten groeien met ruim 2,5 miljoen artikelen waarvan 1,5 miljoen stuks uniek. Voor veel winkeliers heeft de samenwerking direct extra omzet gecreëerd. Meerdere zagen hun omzet met 50% stijgen.
Extra stimulans voor Belgische e-commerce markt
“Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers. Deze ontwikkeling kan een extra stimulans voor de totale Belgische e-commerce markt betekenen. Voor Belgische winkeliers biedt het namelijk een kans om de grens over te gaan en ook miljoenenpubliek in Nederland te bereiken. Door samen te werken met andere winkeliers waarbij we ook kennis en ervaring delen, zetten we opnieuw een stap in het uitbreiden van het assortiment en in het verbeteren van onze winkel voor onze klanten”, aldus Jan Huysmans, directeur België bij bol.com.
De samenwerking met andere winkeliers geldt voor alle productcategorieën van bol.com, waaronder ook de nieuwste categorieën Baby- en peuterkleding, Sieraden en Horloges, Sport en Vrije Tijd en Wonen. Onlangs voegde bol.com in samenwerking met andere winkeliers en particulieren al tweedehands artikelen toe aan het assortiment voor België.