Bron foto: Shutterstock
De smartphone wint de race van de tablet als het over online shoppen gaat. Zeventien procent van alle aankopen op ’t internet gebeurt al via de smartphone. Dat is nu meer dan via tablet, waar maar dertien procent van alle online aankopen gebeurt. Vergeleken met vorig jaar, kopen we nu maar liefst 55% méér via ons mobieltje. Zanox deed een onderzoek en vatte haar bevindingen samen in onderstaande infographic:
Vanwaar komt die shift? Er word vooral minder via desktop aangekocht. Blijkbaar voelen online shoppers zich er nu comfortabeler bij om hun aankopen via hun smartphone te doen. Vooral in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittanië en Frankrijk heeft de smartphone een heuse boost gekregen. In de VS, Spanje en Italië was online shoppen via smartphone al populair, maar nam daar ook dit jaar nog flink toe.
Dure aankopen toch niet via smartphone
Het ziet er naar uit dat die trend zich ook nog even door zal zetten. Al ligt de aankoopwaarde per bestelling nog altijd lager dan op die van de tablet of desktop. Dure aankopen houdt de consument dus nog altijd voor de ‘grote’ devices. Deze infographic biedt nog een kort overzicht: