Iedere generatie heeft zijn eigen regels, behoeften en manier van communiceren. Dat is een onmiskenbare ontwikkeling, nog versterkt door sociaal-economische en technologische vooruitgang. Deze wetmatigheid verandert steeds sneller, waarbij sommige gespecialiseerde analisten beweren dat er alleen al in de afgelopen 2 jaar meer is veranderd dan in de voorgaande 20 jaar.
Weg met die oude technieken
Je hebt dit waarschijnlijk al een miljoen keer gehoord, maar het is de moeite waard het te herhalen: traditionele marketing werkt niet meer. De oude technieken uit het tijdperk waarin tv, radio en billboards de enige kanalen waren om je boodschap te verspreiden, zijn niet meer relevant.
Waarom? Heel eenvoudig: traditionele push-marketing is eenrichtingsverkeer. De consument van nu vindt het investeren in een relatie veel aantrekkelijker. Maar dat houdt wel in dat je jouw klanten persoonlijk moet leren kennen. Dit betekent het opbouwen van vertrouwen, het verstrekken van advies en het aanbieden van gepersonaliseerde oplossingen voor snel veranderende behoeften. Het tijdperk van de pull-marketing is al aangebroken, dus zorg dat je mee bent!
Blijf de concurrentie voor en herbekijk je digitale marketingstrategie
Marketing verandert en de verwachtingen van de klant ontwikkelen zich verder. We zijn bereid om goed te betalen voor gebruiksgemak, flexibiliteit en personalisering. Anders gezegd: de klantervaring werd nog nooit zo hoog gewaardeerd.
De behoefte aan digitale transformatie is dus overduidelijk. De vraag is alleen, waar, hoe en wanneer begin je ermee? Het antwoord is niet ver zoek: je kunt deze zomer al van start gaan door de online Sitecore Summer School te bezoeken. Concreet gaat het om een serie webinars waarin een aantal rollen wordt behandeld. Niet alleen voor IT en Marketing worden 12 'thema's' uitgediept – van context marketing tot de mobiele ervaring, personalisering en de kunst van het haalbare. En alles wat daarmee verband houdt. Zo zorgen we dat je alles binnen handbereik hebt wat nodig is voor een overweldigende klantervaring.
Met meer dan 100 beschikbare sessies, live en on-demand kan je met de Sitecore Summer School jouw digitale marketingstrategie heroverwegen en de ingrijpende transformatie ook in jouw organisatie in gang zetten. Sessies van digitale marketingleiders als Forrester Research, Vanson Bourne en Avanade zullen jou de antwoorden bieden die nodig zijn om het optimale van je huidige strategie te verlangen.
We gingen al van start op 5 juli, maar registreren kan nog steeds. Wacht niet langer en schrijf je vandaag nog in!