De circa 1.000 bezoekers van de 3e Entrepreneurial Summit verkiezen het jonge bedrijf Sizable tot ‘Belgium’s Most Promising Start-up, Selected by the Crowd’. Een prestigieuze award, die de Brusselse start-up niet alleen een mooi prijzenpakket oplevert, maar ook veel aandacht van potentiële investeerders en crowdfunders.
De bezoekers van de Entrepreneurial Summit ontvingen elk een bedrag van 10.000 “Boleuro’s”. Hiermee konden zij fictieve aandelen kopen van de 42 start-up-finalisten. De onderneming die de meeste investeerders achter zich kon scharen, ging met de award naar huis.
De winnaars
De winnaar van de felbegeerde award is Sizable, opgericht door Kevin Verbesselt, Ysaure Custers en Laurent Droubaix. Zij wisten de crowd te overtuigen met hun idee voor "onzichtbare" onderhemden, vervaardigd uit bamboe viscose en organisch katoen.
De tweede finalist is Nohau, een innovatieve selectietool. Kodibox, een start-up die milieuvriendelijke verhuisboxen verhuurt, komt op de derde plaats. De vierde en vijfde plaats gingen naar de start-ups Fit 20 en Guidy2Property.
De prijzenpot
Winnaar Sizable mag samen met de Award een mooi prijzenpakket in ontvangst nemen: een cheque van € 10.000, een co-working plaats bij Start it @kbc, een gratis crowdfundingcampagne op het Bolero-platform, een boekenpakket van Die Keure, 5 dagen consulting door Deloitte, een gratis standplaats op Finance Avenue en een Telenet Business Fluo Business Starter pakket. Ook de vier andere winnaars ontvangen een mooie prijzenpot.
De kneepjes van het investeren
Met de Entrepreneurial Summit wil KBC jonge ondernemers kansen geven om hun bedrijf op te starten. Daarnaast wil het potentiële investeerders de knepen van het investeren in start-ups bijbrengen, door de ervaringen van risicokapitaalverstrekkers te delen. Zo kunnen talentvolle ondernemers en de broodnodige investeerders met elkaar in contact komen.
Meer dan 100 start-ups stelden zich kandidaat voor de Entrepreneurial Summit. En meer dan 1.000 geïnteresseerden schreven zich in voor het evenement.